חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

צפו: אזרחים בדובאי נדהמו לראות אמש שני ירחים מרהיבים ומשונים בשמי הלילה

10.02.2021
שמי דובאי. אלה כמובן לא ירחים אמיתיים, אלא רק הקרנה עצמתית על שמי הלילה. קרדיט: Al-Ain;
שמי דובאי. אלה כמובן לא ירחים אמיתיים, אלא רק הקרנה עצמתית על שמי הלילה. קרדיט: Al-Ain;

נהגים בדובאי לא האמינו למראה עיניהם אמש (שלישי): בשמי הלילה נצפו שני ירחים מוזרים – אף אחד מהם לא הירח שלנו.

 

שעות לפני כניסתה המוצלחת של המקפת האמירתית אל-אמל ("התקווה") למסלול סביב מאדים, באיחוד האמירויות בחרו לציין את המאורע ההיסטורי על ידי הקרנת שני ירחי מאדים – פובוס ודימוס – על שמי הלילה. כך, אזרחי האמירויות הרגישו לרגע כאילו הם עצמם עומדים על פני השטח של מאדים.

 

המחזה היה כל כך מוחשי, שאתר Snopes המתמחה בהפרכת פייק ניוז, קיבל פניות עם השאלה הבוערת: האם אלה ירחים אמיתיים שמרחפים שם בשמי דובאי? משתמשי יוטיוב אחרים תהו, איך לא, אם מדובר בעצם בפלישת חייזרים

 

צפו בסרטון:

 

קראו עוד:

 

אל-אמל היא המשימה הבינפלנטרית הראשונה של מדינת המפרץ, ובכלל המשימה הראשונה של מדינה ערבית לחלל העמוק. המקפת האמירתית, ששוגרה ב-19 ביולי, נכנסה אתמול למסלול סביב כוכב הלכת האדום ב-17:41. החללית הפעילה את מנועיה הראשיים למשך 27 דקות במטרה לבלום את מהירותה, עד שכוח הכבידה של כוכב הלכת לכד אותה במסלול. 

 

65_moons.jpg

שני ירחי מאדים הקטנים, פובוס ודימוס, במציאות. קרדיט: נאס
שני ירחי מאדים הקטנים, פובוס ודימוס, במציאות. קרדיט: נאס

 

התמרון המורכב הכניס את החללית למסלולה הסופי – בין 20,000 ל-43,000 ק"מ מעל אדמת מאדים. משם, המקפת תחקור את האטמוספרה של מאדים, ובמשך שנתיים שלמות תמפה את קשרי הגומלין בינה לבין הרוח הסולארית ואירועי מזג האוויר על הקרקע, כמו סופות חול. על ידי מדידת בריחת המימן והחמצן היום, באיחוד האמירויות מקווים לשפוך אור חדש על התנאים ששררו במאדים הקדום ועל הסיבות לאובדן האטמוספרה של מאדים. האמירתיים מתכוונים לשתף את ממצאיהם בזמן אמת עם כ-200 מכוני מחקר בעולם, לרבות עם נאס"א.

 

 

צפו ברגע הדרמטי במרכז החלל מוחמד בין ראשיד בדובאי. קרדיט: UAE Space Agency(UAESA)/Mohammed bin Rashid Space Centre/Hope’s Mars Orbit Insertion/Emirates Mars Mission-EMM

 

החללית האמירתית היא הראשונה מבין שלוש משימות שיגיעו למאדים בימים הקרובים. היום (רביעי), תגיע המשימה הסינית טיאנוון 1 ("שאלות שמימיות"), הכוללת מקפת ורובר – המשימה הראשונה של סין לכוכב הלכת האדום. ואילו ביום חמישי הבאה, ה-18 בפברואר, תגיע משימת מארס 2020 של נאס"א, הכוללת רובר משוכלל במיוחד ומסוק ראשון מסוגו – שיחפשו עדויות לחיים על שכננו המסקרן.


 

תגיות: