חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

צפו: תחנת החלל הבינלאומית בשיפוצים

התחנה זקוקה לשיפוצים והטלוויזיה של נאס"א תשדר מספר שיא של הליכות חלל

עודד כרמלי
6.10.2019
תחנת החלל הבינלאומית בשיפוצים. איור: NASA
תחנת החלל הבינלאומית בשיפוצים. איור: NASA

נמאס לכם מנטפליקס? נסו את העונה החדשה של NASA TV. סוכנות החלל האמריקנית הודיעה ביום שישי (4.10) שהיא תערוך לא פחות מעשר הליכות חלל בחודשיים-שלושה הקרובים – שכולן ישודרו לייב בערוץ הטלוויזיה האינטרנטי של הסוכנות. לדברי נאס"א, קצב כזה של הליכות חלל לא נצפה במחוזותינו מאז השלמת תחנת החלל הבינלאומית ב-2011.

 

למעשה, אם אתם קוראים את המילים האלה בזמן – הליכת חלל מתכוננת כבר להיום, 6 באוקטובר:

 

תחנת החלל הבינלאומית, המאוישת בקביעות מאז שנת 2000, כבר אינה צעירה כל כך והיא זקוקה למקצה תיקונים ושיפורים. את חמש הליכות החלל הראשונות מייעדת נאס"א להחלפת הסוללות הישנות של המערך הסולארי בתחנה. ואילו חמש הליכות החלל המיועדות לחודש נובמבר יוקדשו לשדרוג הספקטרומטר אלפא מגנטי, גלאי חלקיקים שנועד לגלות ראיות לחומר אפל.

 

הליכת החלל המשובצת כרגע ל-21 באוקטובר תכלול את האסטרונאוטיות כריסטיאנה קוך וג'סיקה מאיר – שאביה ישראלי לשעבר – משימת הליכת החלל הראשונה בהיסטוריה הכוללת נשים בלבד.

 

אבל בנאס"א כמו בנאס"א, גם עבודות תחזוקה קשות, שאורכות שעות רבות, מנוצלות למחקר. הליכות החלל יבוצעו הפעם עם חליפה חדשה וגמישה יותר שפיתחה סוכנות החלל בשם Extravehicular Mobility Units, או EMU. נאס"א ושותפותיה מפתחות בימים אלה גרסה של החליפה בשם Exploration Extravehicular Activity Mobility Unit, או xEMU המיועדת לעבודה על הירח במסגרת תכנית ארטמיס.

 

05xp-nasa-superJumbo.jpg

ג'סיקה מאיר (משמאל) וכריסטיאנה קוך בתחנת החלל הבינלאומית. בקרוב השתיים יעשו היסטוריה. קרדיט: נאס
ג'סיקה מאיר (משמאל) וכריסטיאנה קוך בתחנת החלל הבינלאומית. בקרוב השתיים יעשו היסטוריה. קרדיט: נאס
 
 

האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית, כמו גם אנשי אקדמיה ותעשייה הצופים בעבודות מהבית – מתבקשים להציע שיפורים לחליפה החדשה. דגש מיוחד יינתן לחוות הדעת של האסטרונאוטיות, שכן ארה"ב מתכננת להנחית אישה ראשונה על הירח עד שנת 2024.

 

רוצים לדעת מראש ולקנות פופקורן? מוזמנים לעקוב אחר לוח השידורים הסוער של נאס"א.