מטר הפרסאידים: עשו זאת בעצמכם

לכל מי שלא הספיק להירשם לפעילויות שלנו או לא מעוניין להרחיק עד מצפה רמון, הכנו לכם הפתעה: כל הסיפורים, המידע והתדריך שתצטרכו למטר הפרסאידים 2020
שתף:

podcast.png

עושים מטאורים עם עושים היסטוריה

כמו כל שנה, סוכנות החלל הישראלית מזמינים אתכם למגוון פעילויות ותצפיות שטח לרגל מטר הפרסאידים 2020. יחד עם זאת, מי שמעוניין ליהנות מגשם המטאורים ולהשאר קרוב לבית; מי שמעוניין להמנע מאירועים גם עם קהל קטן; וכן מי מכם שלא הספיק להירשם לפעילות במצפה רמון - עבורכם הכנו השנה הפתעה מיוחדת: פודקאסט מיוחד בעושים היסטוריה, שעוסק בשביטים ובמטרי מטאורים. אנחנו מזמינים אתכם להקשיב לו, ולצאת לתצפית עצמאית בעצמכם.

איך צופים במטר הפרסאידים:

1. מאזינים לפודקאסט שלנו, ולומדים על שביטים והקשר שלהם לגשם מטאורים.
  2. מוזמנים להאזין גם לפודקאסט "שומעים כוכבים" שפיתחנו יחד עם המועצה המקומית מצפה רמון בקישור הבא, שם תמצאו גם מפת התמצאות במרחב מצפה רמון.
  3. אורזים שמיכת פיקניק, סנדויצ'ים כמספר האנשים (ועוד אחד לאליהו), תרמוס וכוסות, פנס עטוף בצלופן אדום (שלא יסנוור אתכם), ורשימת משאלות להביע כשיופיעו "כוכבים נופלים".
  4. יוצאים מהבית לאחר החשיכה למקום בו יש כמה שפחות תאורה, מומלץ להתרחק מאזורים עירוניים בהם זיהום האור גבוה. למי שמוכן להשקיע - מזמינים אתכם לחפש במפת זיהום האור בישראל אתר מתאים קרוב למקום מגוריכם.
  5. מתמקמים במקום נעים, פורסים מחצלת, שוכבים על הגב ומביטים לשמיים. נמנעים משימוש בתאורה מלאכותית - עיניכם מתרגלות לחושך רק אחרי כחצי שעה של שהייה בחושך.
  6. הביטו לשמיים וחפשו מטאורים! ניתן לאתר מטאורים בכל שמי הלילה, אך הסיכוי הרב ביותר למציאת מטאורים הוא בכיוון צפון-מזרח, בסביבת קבוצת הכוכבים פרסאוס, על שמה נקרא מטר הפרסאידים, שכן זו נקודת המוצא שלהם. חפשו את קבוצת הכוכבים בעזרת אפליקציית התמצאות בשמיים, כמו זו לדוגמא
  7. שיא המטר צפוי בתאריכים 11, 12 ו-13 באוגוסט, בשעות הקטנות של הלילה. אולם, ניתן ליהנות מגשם המטאורים גם בימים שלפני ואחרי השיא, וגם בשעות הלילה המוקדמות יותר.
  8. אור הירח בוהק מאוד ביחס לכוכבים ולמטאורים, ולכן התנאים הטובים ביותר לצפייה במטאורים מתקיימים דווקא כשהירח אינו זורח בשמיים. בימי השיא של המטר, הירח יזרח סביב חצות הלילה וישקע רק בשעות הבוקר. בלבלנו אתכם? מוזמנים לעקוב אחרי מופעי הירח וזמן השקיעה והזריחה שלו באפליקציה מתאימה לכך, כמו זו למשל. כך תוכלו לתזמן את לילה התצפית המושלם עבורכם.

אולי תאהבו גם