חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

צפו בכדור הארץ חוצה את זנב השביט שגורם למטר המטאורים

8.10.2018

מטר מטאורים נוצר כאשר כדור הארץ נקלע לתוך שובל השאריות שמותיר אחריו כוכב שביט הנע במסלול סביב השמש. השאריות הללו, חלקיקי אבק וסלעים, נלכדים בכוח המשיכה של כדור הארץ הם נופלים באטמוספירה במהירויות של עשרות ק"מ לשניה, מתלהטים ונראים מרחוק ככוכבים נופלים. 

 

בימים הקרובים ייכנס כדור הארץ לתוך שובל השאריות של כוכב השביט סוויפט-טאטל (כולם מוזמנים, אגב, לאירוע צפיה חגיגי שסוכנות החלל הישראלית מארגנת במצפה רמון ביום ראשון, 12.8.18). ההדמיה האינטראקטיבית שלפניכם מראה את מסלוליהם של כוכבי הלכת במערכת השמש ביחס לשובל החלקיקים שמותיר אחר סוויפט-טאטל. ניתן לגלול כדי להתקרב ולהתרחק ובגרירת התמונה עם העכבר ניתן לשחק עם זווית הראיה. בגרסה המלאה, שעון התאריך מימין למעלה רץ קדימה ומראה שמדי אוגוסט, מסלולו של כדור הארץ מתלכד עם זה של כוכב השביט. 

 

 

ההדמיה מתוך meteorshowers

 

 

כל התלכדות של מסלול כדור הארץ עם מסלולו של כוכב שביט מייצר מטר מטאורים ובסימולציה הנ"ל ניתן לצפות בכולם. כל מטר נקרא על שם קבוצת הכוכבים שממנה הוא נראה כאילו הוא מגיע. מטר הפרסאידים, ששיאו יחול ביום ראשון ב- 12.8, למשל, נקרא מטר הפרסאידים, כיוון שהמטאורים נראים כאילו הם מגיעים מקבוצת הכוכבים פרסאוס. בחלק השמאלי-עליון בהדמיה ניתן לבחור כל מטר אחר שתרצו לראות את מסלול השביט שאחראי לו. 

 

 

קראו את המדריך המלא לצפייה במטר מטאורים