חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

שיגור טסלה: המכונית המהירה ביותר במערכת השמש

25.12.2017

 אילון מאסק, מייסד ספייס-אקס, חשף את תמונות המכונית שהוא מתכוון לשגר לחלל והלאה, אל מאדים

 

בחודש הבא מתוכנן שיגור הבכורה של הטיל החזק ביותר שנבנה על ידי חברת ספייס אקס, פאלקון כבד (Falcon Heavy). הטיל העצום מורכב למעשה משלושה משגרי פאלקון 9, ועליהם עוד מורכב שלב שני. לטיל החדש 27 מנועים הפועלים יחדיו ומסוגלים לשגר אל החלל מטענים גדולים וכבדים.

 

לא מכבר צייץ אילון מאסק בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתכוון לשגר לחלל את מכוניתו האישית, דגם ספורט מסוג רודסטר של טסלה, חברת המכוניות שבבעלותו. רבים חשבו שהוא מתלוצץ – עד סוף השבוע האחרון, כשמאסק שחרר תמונות של מכוניתו מותקנת על מתאם למשגר הלוויינים. 

 

מובן שאין למכונית ערך מדעי כלשהו וזהו גימיק – אולם יש לזכור כי גם אם איש אינו מוכן לסכן חללית או לוויין אמתיים בטיסת הבכורה של המשגר, בכל מקרה עליו לשאת משקל כלשהו כדי לבחון אותו כהלכה. 

 

המכונית טסלה רודסטר מוכנה לשיגור

צילום: SpaceX

 

המכונית של מאסק בדרך למאדים

 

לא זו בלבד שמאסק מתכוון ברצינות לשגר את המכונית לחלל – כאמור, הוא מכוון אותה למסלול סביב מאדים – שם היא צפויה להישאר לפחות במשך מיליארד השנים הקרובות!

 

לאחר השיגור לחלל ינחתו שני מאיצי הטיל (שני הטילים בצדדים, שכל אחד מהם כבר ביצע בעבר טיסת חלל מוצלחת) באתר ספייס-אקס במרכז החלל קנדי, והשלב המרכזי ימשיך לטפס אל החלל – ויחזור לנחיתה על ספינה רובוטית שתמתין בלב ים. צמד המאיצים יחזור וינחת באותו זמן, לראשונה, במעין ריקוד מתואם.

 

ואם כבר לשלוח מכונית אדומה לפלנטה האדומה – מה טוב יותר מלהשמיע במערכת המוזיקה של המכונית את שירו הנצחי של דיוויד בואי – ספייס אודיטי ("גראונד קונטרול טו מייג'ור טום")? זה בדיוק מה שמתכוון אילון מאסק לעשות. זה לא שיהיו שם מאזינים או אפילו אוויר שישא את גלי קול ההקלטה של בואי, אבל זה בהחלט מצית את הדמיון.

 

 

המכונית טסלה רודסטר מוכנה לשיגור

צילום: SpaceX

 

פורסם על ידי טל ענבר: 25.12.17