חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

משימת רקיע: השיגור של איתן סטיבה לחלל נדחה ל-8 באפריל

הדחיה הקודמת בעקבות כוונתה של נאס"א לערוך חזרה גנרלית לארטמיס 1 לירח וכעת בעקבות מזג אוויר

בר חיון
29.03.2022
צוות AX-1, מימין: איתן סטיבה, מייקל לופז אלגריה, מפקד המשימה,  מארק פאתי ולארי קונור. קרדיט: אקסיום ספייס
צוות AX-1, מימין: איתן סטיבה, מייקל לופז אלגריה, מפקד המשימה, מארק פאתי ולארי קונור. קרדיט: אקסיום ספייס

עדכון – 4.4.2022, 10:00: השיגור של משימת AX-1 שבמסגרתה ישוגר איתן סטיבה לחלל, נדחה ליום שישי, ה-8.4.2022, בשעה 18:17 (שעון ישראל). חברת אקסיום ספייס לא ציינה הפעם את הסיבות לעיכוב אך מסרה כי נמשכות ההכנות לקראת השיגור. 

 

***

עדכון – 3.4.2022, 10:00: השיגור של משימת AX-1 שבמסגרתה ישוגר איתן סטיבה לחלל, נדחה ליום חמישי, ה-7.4.2022, בשעה 18:39 (שעון ישראל) בשל תנאי מזג אוויר. 

 

***

משימת רקיע לשיגור האסטרונאוט הישראלי השני איתן סטיבה, נדחית ליום רביעי ה-6 באפריל בשעה 19:05 (שעון ישראל), לכל המוקדם – כך אישרה נאס"א היום (שלישי). השיגור ממרכז החלל קנדי נדחה בעקבות כוונתה של נאס"א לערוך "חזרה גנרלית" לקראת שיגור ארטמיס 1, המשימה הבלתי מאוישת לירח, אף היא ממרכז החלל קנדי. 

 

זוהי דחייה נוספת של המשימה הפרטית הראשונה לתחנת החלל הבינלאומית, AX-1, שבמסגרתה ישוגר סטיבה יחד עם עוד שלושה אסטרונאוטים פרטיים. מועד השיגור אמור היה להיות ב-30 במרץ מבסיס החלל קייפ קנוורל שבפלורידה אך חברת אקסיום דחתה את השיגור ל-3 באפריל על מנת "לאפשר לצוותים להשלים את ההכנות הסופיות בחללית לקראת המשימה". כעת, ייתכן כי גם יום רביעי ה-6 באפריל אינו תאריך השיגור הסופי. באם תהיינה דחיות נוספות, אנו נעדכן בעמוד זה. 

 

[node:field_countdown]

 

2_3.jpg

איתן סטיבה בחליפת החלל. צילום: אורי בורג (Ori Burg)
איתן סטיבה בחליפת החלל. צילום: אורי בורג (Ori Burg)

 

ארבעת חברי משימת AX-1, כולל איתן סטיבה עם משימת רקיע, ישוגרו עם חללית הדרגון על גבי משגר פלקון 9 של ספייס אקס. מפקד המשימה הוא האסטרונאוט מייקל לופז אלגריה, המכהן כיום כסגן נשיא אקסיום ספייס. בנוסף יטוסו לחלל גם מארק פאתי מקנדה, משקיע ופילנתרופ, והיזם האמריקני, לארי קונור, המשקיע בארגונים ללא מטרות רווח.

 

המשימה אמורה להימשך עשרה ימים – שמונה מהם בתחנת החלל הבינלאומית. במהלך השהייה בתחנה סטיבה צפוי להשלים כ-35 ניסויים והדגמות טכנולוגיות במסגרת תוכנית רקיע. גם פאתי וקונור צפויים לבצע למעלה מ-25 ניסויים במצטבר. למידע שיופק מהמחקרים וההדגמות של משימת AX-1 בכלל ורקיע בפרט צפויות להיות השלכות על דיסציפלינות רבות: רפואה, אסטרופיזיקה, טכנולוגיית חקלאות, תקשורת ועוד. בתום המשימה תתנתק חללית הדרגון של ספייס אקס מתחנת החלל הבינלאומית ותנחת כעבור כמה שעות במי האוקיינוס האטלנטי.

 

קראו עוד: