חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

החברה הישראלית שגייסה 17.5 מיליון דולר לפיתוח מערכות מחשוב־על בחלל

רמון ספייס, הנתמכת על ידי סוכנות החלל במשרד המדע, מתכננת להאיץ את המהפכה הדיגיטלית שעובר ענף החלל באמצעות פיתוח טכנולוגיות מחשוב ותוכנה מתקדמות

25.05.2021
חברת רמון ספייס. צילום: בועז פורמן, באדיבות רמון ספייס
חברת רמון ספייס. צילום: בועז פורמן, באדיבות רמון ספייס

חברת רמון ספייס החברה הודיעה היום על הצלחתה לגייס 17.5 מיליון דולר, שנועד להרחיב את פיתוח פתרונות המחשוב של החברה, לתמוך בפעילותה ולסייע בהגדלת צוותי הפיתוח בישראל וברחבי העולם. השבבים של החברה הנתמכת על ידי סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, כבר ממלאים תפקידים מרכזיים בכמה ממשימות החלל המפורסמות בעולם, כמו בחללית היפנית היאבוסה-2 או החללית סולאר אורביטר של נאס"א. 

 

בין החברות שלקחו חלק בסבב הגיוס ניתן למצוא את StageOne Ventures, Deep Insight, WorldQuant Ventures, UMC Capital, וגם Grove Ventures משקיעה קיימת בחברה. 

 

181005_mascot.jpg

החללית היפנית משחררת את מסקוט
החללית היפנית היאבוסה-2 משחררת את מסקוט, המעבדה המקפצת על פני האסטרואיד ריוגו. המחשב המרכזי של המעבדה יוצר על ידי חברת רמון צ'יפס | קרדיט: JAXA

 

עמידה בתנאי החלל הקיצוניים

רמון ספייס בונה מערכות מחשוב שמותאמות לתנאים הקיצוניים בחלל, המהוות מהפכה בשימוש בישומי תוכנה ועיבוד מידע בחלל. השימוש בתוכנה מתקדמת בחלל מוגבל בשל המחסור בחומרת מיחשוב אמינה ועמידה בתנאים הסביבתיים בחלל. מערכות המיחשוב של החברה מיועדות לשנות את הדרך בה חומרת מחשבים ותוכנה מופצים בחלל, בכדי לאפשר פיתוח ועידכון של שירותים ואפליקציות בזמן אמת, ויוצרות מרחב אפשרויות אינסופי למערכות לויינים ומשימות חודרות חלל של החלל החדש. פלטפורמות המחשבים ומאגרי המידע של החברה נשענות על טכנולוגיות בינה מלאכותית מרובת מעבדים שמהוות את ליבת יישומי הדור החדש של פתרונות חישה, תקשורת ועיבוד מידע בחלל ומביאות אותן לקידמת הטכנולוגיה.

 

מערכות חלל חכמות דורשות מחשבים ומאגרי מידע מתקדמים בדומה לאלו שנמצאים בכדור הארץ. מערכות המיחשוב לחלל הקיימות היום בשוק אינן יכולות לעמוד בתנאי הקרינה, הטמפרטורות ותנאי הסביבה הקשים בחלל, תוך מתן ביצועי מיחשוב מתקדמים ופעילותן נפגמת. רמון ספייס משתמשת בטכנולוגיית הגנת קרינה וירטואלית שמאפשרת למערכות המיחשוב שלה לפעול ללא תקלות יחד עם ביצועים מן המתקדמים בעולם. 

 

החברה מכוונת למהפכה בתחום השירותים המקיפים את כדור הארץ ע"י הפיכת לווייני הדור הבא לאוטונומים וחכמים מה שיאפשר מתן שירותים חדשים ומתקדמים לשווקים בכדור הארץ, הארכת את זמן החיים המסחרי של לווינים בזכות יכולת השידרוג, התאמה וגמישות עדכון השירותים והאפליקציות.

 

Avi Shabtai.jpg

אבי שבתאי
אבי שבתאי, מנכ

 

אבי שבתאי, מנכ"ל :Ramon.Space "אנו נרגשים לצרף משקיעים מהשורה הראשונה במטרה להוביל טרנספורמציה טכנולוגית בתעשיית החלל. עם טכנולוגיה פורצת דרך, בעלת עוצמת מחשוב דומה לזו שיש על כדור הארץ ובמבנה עלויות יעיל כמו על כדור הארץ, אנו מהווים חלק מרכזי במהפיכת החלל, כמובילי שוק בתחום מערכות מחשוב, תקשורת ורשתות מבוססי תוכנה בחלל. כדי להמשיך להיות בין החברות המובילות בתחום מחשוב החלל, אנו מתכננים בתקופה הקרובה להכפיל את מצבת העובדים בחברה, ולגייס עובדים למגוון רחב של תפקידים", הוסיף.