בעקבות שיגור חליפת סטמראד: לראשונה דגל ישראל מתנוסס בתחנת החלל הבינלאומית

30.01.2020
חליפת סטמראד בקופולה שבתחנת החלל הבינלאומית. צילמה: ג'סיקה מאייר, באדיבות NASA

האסטרונאוטית ממוצא יהודי, ג'סיקה מאייר, חשפה בתחנת החלל הבינלאומית את החליפה נגד קרינה של חברת "סטמראד" הישראלית ועליה דגל המדינה.

בהמשך יערכו סדרת ניסויים בחלל עם החליפה המיוחדת שפותחה על ידי ישראלים והיא תהווה תרומה ייחודית של ישראל להגנה על אסטרונאוטים בחלל.

האסטרונאוטית ג'סיקה מאייר חשפה היום בחלל  (יום חמישי 30.1) את החליפה נגד קרינה של חברת הסטארט-אפ הישראלית "סטמראד"  ובפעם הראשונה דגל ישראל התנוסס על חליפה בתחנת החלל הבינלאומית. זהו עוד שלב לקראת ניסוי ראשון של החליפה בתנאי חלל.

חליפת המגן מפני קרינת חלל, שפותחה על ידי "סטמראד", במימון סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, שוגרה בנובמבר האחרון לתחנת החלל הבינלאומית. החברה פיתחה חליפת מגן שמתאימה לאסטרונאוטיות וזאת כי לנשים יש יותר סיכוי להיפגע מקרינה מסכנת חיים בחלל. במסגרת הניסויים בתחנת החלל הבינלאומית, שלוש אסטרונאוטיות אמריקניות ילבשו את החליפה בתנאי הכבידה של תחנת החלל למשך פרקי זמן משתנים ובמהלך פעילויות שגרתיות ויבדקו את יעילות החליפה. בהמשך, תשוגר החליפה גם על גבי חללית אוריון של נאס"א, שם יתקבלו נתוני אמת על יכולתה להגן מקרינה.

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס בירך ואמר "אנחנו שוברים שיאים של פעילות, יצירה ויוזמה ישראליות בכל תחומי המדע והטכנולוגיה. התמונות מתחנת החלל הבינלאומית מגיעות בדיוק בשבוע שבו אנחנו מציינים את שבוע החלל הישראלי. אני גאה במפתחי חליפת החלל הישראלית הראשונה שהערב כולנו רואים אותה ואת דגל ישראל שעליה - גם בחלל. משרד המדע והטכנולוגיה בראשותי ימשיך לתמוך בלימודים, בחקר החלל ובשאר היוזמות המביאות לכולנו גאווה ישראלית לאומית ובינלאומית".

ד"ר אורן מילשטיין, מנכ"ל ומייסד חברת "StemRad": "אין דבר משמח יותר מלראות את דגל ישראל מתנוסס בתחנת החלל הבינלאומית ועוד בשבוע החלל הישראלי. במלאת 17 שנים ללכתו של אילן רמון, אנחנו כל כך גאים להציג בפני העולם תרומה ייחודית של מדינת ישראל להגנה על בריאותם של אסטרונאוטים".

אבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה: "היום הוצאה חליפת החלל הישראלית מאריזתה על יד האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר. החליפה, אשר פותחה בעזרת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, נשלחה לתחנת החלל לצורך ביצוע ניסויים ארגונומיים על ידי האסטרונאוטיות הנמצאות שם. שלב זה מהווה עוד צעד במסע להפיכתה למוצר חיוני במסעות המאוישים לחלל. אין סמלי מכך שהאירוע התרחש בשבוע החלל הישראלי אשר נערך לזכרו של אילן רמון האסטרונאוט הישראלי הראשון".