חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

צפו: כדור אש שהאיר את הלילה מעל סין

עוד לא ברור אם מקורו של כדור האש במטאוריט. כדורי האש בצ'ילה, לעומת זאת, לא היו מטאוריטים

עודד כרמלי
16.10.2019
אילוסטרציה של כדור אש
אילוסטרציה של כדור אש

ביום שישי האחרון, 11 באוקטובר, משהו קרה בצפון-מזרח סין. השעה הייתה חצות ורבע (שעון בייג'ינג), כאשר כדור אש האיר את השמיים – והפך לילה ליום.

 

כדור האש נקלט במצלמות אבטחה ורכב לכל אורך המחוזות ג'ילין וחיילונגג'יאנג, אבל נראה שהוא חלף ספציפית מעל העיר סונגיואן. מדענים במצפה הכוכבים ההר הסגול במזרח סין עוברים על הסרטונים במטרה להבין את טיבו של כדור האש.

 

לרוב, כדורי אש כאלה נוצרים כתוצאה ממטאורידים: גופים קטנים שחודרים לאטמוספרה של כדור הארץ. המהירות הגבוהה יוצרת חיכוך בינו לבין האוויר, עד שהמטאוריד נשרף. כך נוצר מטאור מסוג כדור האש שאנו רואים בשמים. כאשר המטאוריד לא נשרף כולו, חלקיו המגיעים לקרקע נקראים מטאוריטים. אלא שלפי הטלוויזיה הסינית, CCTV, עד כה לא דווח על אף מטאוריט שנמצא על הקרקע באזור.

 

 

האירוע בסין התרחש מספר שבועות בלבד אחרי שכמה כדור אש נצפו מעל העיר הצ'יליאנית דלקאווה. העצמים נפלו בחלקים שונים של העיר, ואפילו הציתו שריפות מקומיות, אלא שניתוח העצמים מעלה שלא מדובר במטאוריטים.

 

שירות הגיאולוגיה והמכרות של צ'ילה פרסם הודעה רשמית ובה נאמר שכדורי האש לא נגרמו ממטאוריטים. חייזרים? ממש לא. לפי המומחים, ההשערה הסבירה ביותר היא – פסולת חלל, כלומר חלקים של לוויינים או רקטות שיצאו מכלל שימוש. עם זאת, אסטרונומים מציינים שלא ידוע על חלקי לוויינים או רקטות שהיו יכולים ליפול חזרה לכדור הארץ במקום ובזמן הזה, וכי הם יצטרכו לעבור ביסודיות על נתוני פסולת החלל כדי לאתר מועמדים.

תגיות: