המסע לירח בתמונות - יום אחר יום

שתף: 

ilustration_apollo11.jpg

איור של הנשר לקראת המפגש עם קולומביה. איור: Robert McCall

 

21.7.1969: רכב הנחיתה הירחי של אפולו 11, "ה"עיט" (שמוכר יותר בשם "הנשר"), המריא חזרה מפני הירח בדרכו לעגון בתא הפיקוד "קולומביה". את התמונה הזאת צילם מייקל קולינס מתא הפיקוד, ורואים בה את רכב הנחיתה הירחי על רקע שממת הירח הסוריאליסטית – וזריחת כדור הארץ מעל האופק הירחי.

 

 

20.7.1969: האדם הניח לראשונה את כף רגלו על הלבנה. הראשון לפתוח את צוהר רכב הנחיתה הירחי, לרדת בסולם וללכת על הירח היה ניל ארמסטרונג. 19 דקות אחר כך הצטרף אליו באז אולדרין, שנראה כאן עושה את הצעד הקטן שלו. "שממה מפוארת!" קרא אולדרין כשראה את מרחבי הירח הריקים.

 

 

19.7.1969: אפולו 11 נכנסה למסלול סביב הירח. מייקל קולינס נשאר להקיף את הירח בתא הפיקוד הירחי, "קולומביה", בזמן שחבריו ניל ארמסטרונג ובאז אולדרין נחתו על פני השטח. הוא כונה "האדם הבודד ביותר בהיסטוריה מאז האדם הראשון". למעשה, בזמן שהיה בצד הרחוק של הירח, לקולינס לא הייתה תקשורת אפילו עם כדור הארץ. וכך הוא ריחף לו לבד, בלי איש לדבר איתו, ורק דבקותו במשימה ההיסטורית מחזקת את רוחו. בין היתר, קולינס ניצל את הזמן לצלם תמונות נהדרות של הירח – כמו התמונה הזאת, שצולמה יום לאחר מכן, ב-20.7.

 

 

 

18.7.1969: באז אולדרין צילם את כדור הארץ מאשנב אפולו 11 – ותפס את ישראל בול במרכז. המדינה שלנו אמנם שינתה את פניה ללא היכר ביובל שחלף מאז המסע ההיסטורי של האדם לירח, אבל מנחם לדעת שלפחות מהחלל אנחנו נראים אותו דבר בדיוק. נולדתם לפני 1969? חפשו את עצמכם בתמונה להלן:

 

 

17.7.1969, אי שם במרחק 12,314 קילומטרים מכדור הארץ, רכב הנחיתה הירחי, המכונה "הנשר", ניתק מהשלב האחרון של משגר הסטורן 5, הסתובב בחלל 180 מעלות והתחבר מחדש לתא הפיקוד של משימת אפולו 11, "קולומביה". את התמונה הזאת צילם באז אולדרין מתא הפיקוד, רגעים ספורים לפני העגינה עם "הנשר". ניתן לראות בתמונה את החלקיקים שעפו במהלך ניתוק רכב הנחיתה מהמשגר. לאחר הניתוק, הסיבוב והעגינה מחדש, שתי החלליות המאוחדות החלו את דרכן ההיסטורי לירח.

 

 

קבלו סרטון שמסביר איך בדיוק רכב הנחיתה הירחי, שאיתו נחתו ניל ארמסטרונג ובאז אולדרין על הירח, התחבר לקולומביה, שבה שהה מייקל קולינס בעת שהקיף את הירח וחיכה לחבריו: שתי חלליות שהופכות לאחת.

קרדיט: Vintage Space

עוד על אפולו 11:

 

16.7.1969: נאס"א שיגרה את אפולו 11 לירח. התמונה למטה, שצולמה מקצה מתקן השיגור, ממחישה את גודל המשגר שנשא אותם לשם – הסטורן 5.

 

המשגר הזה היה, ונותר, המשגר הגדול ביותר שנבנה בהיסטוריה. גובהו של הסטורן 5 היה 111 מטרים, כגובהו של בניין בן 36 קומות. כשהוא מתודלק, הסטורן 5 שקל 2.8 מיליון ק"ג, או כ-400 פילים. בשלב הראשון מדובר היה בכוח דחף 160 מיליון כוחות סוס, כשהסטורן 5 גומע עד 20 טון דלק לשנייה.

 

 

 

ובדיוק ביום השנה לשיגור, המשגר העצום הזה הוקרן על גבי אנדרטת וושינגטון: צפו בהקרנה המונומנטלית הזו כאן>>

אולי תאהבו גם

{{new.img.alt}}
{{new.start}}
{{new.body}}