חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

אלה התמונות הרחוקות ביותר שצולמו אי פעם

14.02.2018

 הביטו היטב בתמונות המשונות הללו. מה אתם רואים פה? כתמים ירקרקים על רקע כחול מפוקסל? מבחן רורשאך? אמנות קונספטואלית? לא. אתם רואים פה היסטוריה.

 

התמונות הללו מראות את HE85 (מימין) ו-HZ84 (משמאל), שני אסטרואידים מחגורת קויפר. חגורת קויפר היא חגורה עצומה של אסטרואידים וכוכבי לכת ננסיים המקיפים את השמש במסלול מרוחק יותר ממסלולו של נפטון, כוכב הלכת האחרון במערכת השמש.

 

ב-5 בדצמבר 2017, החללית ניו הורייזונס של נאס"א צילמה את שני הגופים ממרחק שיא של 6.12 מיליארד ק"מ מכדור הארץ – התמונה הרחוקה ביותר שאי פעם צולמה על ידי חללית. רק כדי לקבל קצת פרספקטיבה: אם הייתם נוסעים על 90 קמ"ש למקום שבו ניו הורייזונס צילמה את התמונה הזאת – המסע שלכם היה אורך 68 מיליון שנה.

 

השיא הקודם, אגב, היה שייך לחללית וויאג'ר 1, שב-14 בפברואר 1990 צילמה את התצלום המפורסם "נקודה כחולה חיוורת" (Pale Blue Dot). בתצלום הזה ניתן בקושי, ובהגדלה ניכרת, לראות את כדור הארץ כפיקסל קטן – והוא צולם ממרחק שישה מיליארד ק"מ. כמספרים על הנייר, ההבדל בין ה-6 מיליארד של וויאג'ר 1 ל-6.12 מיליארד של ניו הורייזונס אולי לא נראה משמעותי במיוחד, אבל יש לזכור שמדובר בהבדל של 120 מיליון ק"מ, או כ-300 פעמים המרחק מכדור הארץ לירח.

 

נקודה כחולה חיוורת

 

 

למען הסר ספק, ניו הורייזונס ממש לא עוצרת כאן (היא גם לא ממש יכולה לעצור, אבל זה כבר סיפור אחר). אחרי שהייתה לחללית הראשונה שביקרה בפלוטו ב-2015, בינואר 2019 היא עתידה לחלוף בסמוך לאחד הגופים הקפואים הללו, שיהפכו בהדרגה מכתמים מטושטשים לעולמות של ממש.

 

לסיום: קבלו עוד סלפי מפורסם של כדור הארץ>>

 

 

הועלה על ידי עודד כרמלי ב- 14.2.2018