חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

הציוץ שלכם יכול לחצות את גבולות מערכת השמש עם חללית וויאג'ר

14.08.2017

 

לרגל 40 שנה לשיגור חלליות הוויאג'ר, נאס"א מזמינה את כולם (כן, גם אתכם) לתחרות שמסגרתה ניתן לשלוח מסר לחלליות הרחוקות ביותר בתבל. אתם מוזמנים לחבר מסר של עד 60 תווים באנגלית תחת ההאשטאג  MessageToVoyager# (בטוויטר, אינסטגרם, פייסבוק, גוגל פלוס או טאמבלר), ולהעלות אותו עד ל-15.8.17. סוכנות החלל האמריקאית תבחר את המסרים שיגיעו לגמר ותאפשר לכלל הציבור להצביע ולבחור. ב-5.9, תאריך השיגור של וויאג'ר 1, המסר הנבחר יישלח אליה, ויגיע אליה ביום למחרת.

 

 

לעמוד התחרות הרשמי

 

וויאג'ר 1 ו-2 הן חלליות בלתי מאוישות שמטרתן המקורית היתה לצלם את כוכבי הלכת צדק ושבתאי ואת ירחיהם. החלליות המשיכו לעבר גבולותיה החיצוניים של מערכת השמש, וכיום וויאג'ר 1 היא האובייקט מעשי ידי אדם שהגיע הכי רחוק ביקום, וככל הנראה חצה את מערכת השמש שלנו וממוקם כ-21 מיליארד ק"מ מאיתנו. ניתן לעקוב אחר המרחק של וויאג'ר מכדור הארץ כאן

 

ההשראה לתחרות היא תקליט הזהב הנישא על גבי שתי החלליות. זהו פרויקט שיזם קרל סייגן והוא כולל ברכות שלום ב-55 שפות, קולות טבע, נגינת פסנתר של גלן גולד ועוד- הקלטות שנועדו לשמש מעין "מדריך לכדור הארץ והאנושות" במקרה בו חלליות וויאג'ר 1 ו-2 יפגשו חיים תבוניים. אגב, אם תהיתם איך נשמע תקליט הזהב, תוכלו להאזין לו, או אפילו לקנות עותק מהודר משל עצמכם.

 

התקנת תקליט הזהב על חללית הוויאג'ר 1 | צילום: NASA

התקנת תקליט הזהב על חללית הוויאג'ר 1 | צילום: NASA

 

 

המסע הארוך מכולם

 

וויאג'ר 1 צפויה להמשיך לשדר נתונים עד שנת 2025 וויאג'ר 2 עד 2020. שתי החלליות ימשיכו במסע הארוך מכולם ועם תחילת המאה ה-25 הן צפויות להיכנס אל עננת אורט, בה ישייטו במשך 30 אלף שנה. למעשה לשתי החלליות צפוי הרבה מאוד ריק בדרך- טיסה במרחבים אדירים בלי שום כוכב באופק. רק בעוד 40 אלף שנה, וויאג'ר 1 תחלוף לראשונה במרחק 1.6 שנות אור ליד ננס אדום בשם גליזה 445. אז תנו כמה מילים טובות לדרך; הולך להיות בודד וקר. 

 

הסיכוי שחוצנים תבוניים יפגשו את וויאג'ר 1 או 2 ויקשיבו לתקליט הזהב די קטנה. החלל הוא גדול, אתם יודעים. אבל ייתכן שהמסרים שאנחנו שולחים אליהם הם בעצם תזכורת עבורנו, לעולם הייחודי שבו אנו חיים, שמאפשר לנו להסתכל עליו מקצה מערכת השמש, לחשוב עליו גם ממרחבי הגלקסיה האדירים.  

 

 

פורסם: 14.8.2017

תגיות: