גוגל ונאס"א השיקו אפליקציה לשיטוט על פני השטח של מאדים

24.10.2017

אם תהיתם אי פעם איך זה לשוטט על פני השטח של מאדים, עכשיו יש לכם הזדמנות לעשות את זה ב- 360 מעלות. חברת גוגל, בשיתוף עם סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א), יצרו את Access Mars- חוויית מציאות וירטואלית, שמאפשרת לכם סקירה אינטראקטיבית של נופי מאדים, המבוססים על תמונות ממשיות.

מאז שנחתה על מאדים ב-6 באוגוסט 2012, קיוריוסיטי לא הפסיקה לצלם את שטחי מאדים בפירוט רב. מדענים ממעבדת JPL של נאס"א עושים שימוש בתמונות אלה כדי לבנות מודל תלת ממדי של מאדים, מה שמשמש אותם בתכנון משימות עתידיות. בינתיים, גם אתם יכולים לראות מה שהם רואים באמצעות Access Mars: לסייר באתרי נחיתה של משימות של רכבי חלל שונים ואף לקבל הדרכה קולית.

גבעות מוריי (Murray Butes): אחד האתרים בהם ניתן לשוטט | צילום: NASA/JPL-Caltech/MSSS

הניווט באמצעות המפה האינטראקטיבית, מתבצע על פני שטח שתצלומיהם מתעדכנים מעת לעת. האיכות אינה אחידה. נאס"א ממשיכה לרענן את מודל פני השטח עם נתונים חדשים ולכן מה שאתם רואים בפועל, מעודכן לשבועות ואף לימים האחרונים.

חשבו על כך: החלקים הצבעוניים ברזולוציה גבוהה (בעיקר בשטח הקרוב לאזור הנחיתה) בהם אתם מתבוננים- הם כוכב לכת אחר! זו לא הדמיה, אילוסטרציה או עיבוד ממוחשב לסרט האיש ממאדים. היכן שאתם רואים גבעה משתפלת, זה בדיוק האופן שבה היא משתפלת במאדים; האבנים הקטנות שלרגליכם נראים אולי כמו עפר ממדבר הנגב, אבל הם מונחים במרחק של 225 מיליון קילומטרים מכם (בממוצע לשנה).

נופי מאדים: שיטוט וירטואלי בעולם אחר | צילום: NASA/JPL-Caltech/MSSS