חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

ספייס אקס משגרת אסטרונאוטים בפעם התשיעית, ביניהם אסטרונאוט מאיחוד האמירויות

עדכון: השיגור בוטל לאחר שהתגלתה בעיה במערכת ההצתה של המנועים ונדחה לחמישי ב-7:34

27.02.2023
השמש זורחת מאחורי הקפסולה Crew Dragon Endeavour ומשגר הפאלקון 9 של ספייס אקס
השמש זורחת מאחורי הקפסולה Crew Dragon Endeavour ומשגר הפאלקון 9 של ספייס אקס

עדכון (28.2.23): שיגור משימת Crew 6 נדחתה ליום חמישי 2.3 בשעה 7:34 בבוקר. 

*

עדכון (8:50): כשתי דקות לפני תום הספירה לאחור, בקרת המשימה עצרה את השעון והחליטה לדחות את השיגור, זאת לאחר שהתגלתה בעיה במערכת ההצתה של המנועים. זו הפעם הראשונה בה שיגור מאויש של ספייס אקס מופסק בעקבות חשד לתקלה

 

*

 

הבוקר (שני) בשעה 8:45 לשעון ישראל, נאס"א וספייס אקס ישגרו משימה נוספת לתחנת החלל הבינלאומית. צוות המשימה Crew-6 ישוגר באמצעות חללית הדראגון על גבי המשגר פאלקון 9 של חברת ספייס אקס. הצוות ימנה שני אסטרונאוטים של נאס"א וורן "וודי" הובורג וסטיבן בואן, אנדרי פדייב מסוכנות החלל הרוסית וכן  סולטן אל ניידי מאיחוד האמירויות הערביות, שיהפוך לאסטרונאוט האמירתי הראשון שמצטרף למשימה ארוכה בחלל. הצוות ישהה בתחנת החלל עד שישה חודשים.

 

ספייס אקס היא החברה הפרטית הראשונה בעולם לשגר מטען ואסטרונאוטים למסלול סביב כדור הארץ ולהחזירם חזרה. המשגרים וקפסולות השיגור הניתנים לשימוש חוזר, סייעו לה להוריד משמעותית את מחירי השיגור ולהוריד את רף הכניסה למדינות נוספות ולמשימות פרטיות. המשימה המשוגרת היום היא המשימה התשיעית המאוישת שספייס אקס משגרת לחלל וצוות משימת Crew-6 הוא הרביעי לטוס בקפסולת ה-Crew Dragon Endeavour, שנשאה בין השאר גם את צוות Ax-1 בשנת 2022, המשימה הפרטית הראשונה לתחנת החלל שכללה את איתן סטיבה עם משימת רקיע הישראלית.

 

 לצפיה בשידור הישיר: