חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

האישה הראשונה בהיסטוריה שתפקד על משימת חלל פרטית – והמנצח מתוכנית ריאליטי שיטוס איתה

תיירות החלל עולה שלב – ומגיעה למסכי הטלוויזיה: "מי רוצה להיות אסטרונאוט"

עודד כרמלי
27.05.2021
פגי ויטסון בתחנת החלל הבינלאומית. קרדיט: נאס"א
פגי ויטסון בתחנת החלל הבינלאומית. קרדיט: נאס"א

האסטרונאוטית פגי ויטסון רגילה לשבור שיאים: היא הייתה האישה הראשונה שפיקדה על תחנת החלל הבינלאומית, האישה המבוגרת ביותר שטסה לחלל (בגיל 57, בשנת 2017) והיא מחזיקה בשיא לשהות מצטברת בחלל לאישה אמריקאית (665 ימים) ובשיא העולמי למספר הליכות חלל לאישה (10). כעת ויטסון תעשה היסטוריה נוספת, כשתהפוך לאישה הראשונה שמפקדת על משימת חלל – פרטית.

 

חברת אקסיום הודיעה שלשום (שלישי) כי בחרה בויטסון לפקד על משימת Ax-2, המשימה המסלולית השנייה של החברה במסגרת ההסכם שלה עם חברת ספייס אקס. אקסיום חלל קנתה מספייס אקס ומנאס"א את כל המושבים בארבע טיסות של חללית הדרגון 2 המאוישת של ספייס אקס לתחנת החלל הבינלאומית. המשימה הראשונה, Ax-1, תשוגר בינואר 2022 ותכלול את היזם האמריקאי לארי קונור, את המשקיע הקנדי מארק פאתי ואת הישראלי השני בחלל, איתן סטיבה. על משימת Ax-1 יפקד אסטרונאוט נאס"א לשעבר וסגן נשיא אקסיום, מייקל לופז אלגריה.

 

כאמור, על משימת Ax-2 שתשוגר בסתיו שנה הבאה תפקד האסטרונאוטית פגי ויטסון, המנוסה מכל אסטרונאוטיות סוכנות החלל האמריקאית. ויטסון טסה בשלוש משימות שונות לתחנת החלל הבינלאומית לפני שפרשה מנאס"א ב-2018. כעת, עם משימת Ax-2 הפרטית, ויטסון תשבור את השיא של עצמה – ותהפוך לאישה המבוגרת ביותר שטסה לחלל, הפעם בגיל 62.

 

ערוץ דיסקברי מציג: "מי רוצה להיות אסטרונאוט?"

לא פחות מעניין הוא הרכב צוות משימת Ax-2. איש הצוות השני וטייס Ax-2 יהיה ג'ון שופנר, טייס ואלוף מרוצי מכוניות. מאז שפרש מעולם העסקים, שופנר בן ה-65 תומך במחקר ביולוגי – והוא משתף פעולה עם חברת הזנק מטנסי בשם 10X Genomics. שופנר מתכוון לנצל את שהותו בתחנת החלל הבינלאומית כדי לערוך ניסויים מטעם החברה בריצוף גנטי בתנאי מיקרו כבידה, במטרה למצוא ביטויי רנ"א לאובדן צפיפות עצם בחלל.

 

זהות איש הצוות השלישי טרם נחשפה, אבל זהות איש הצוות הרביעי גם לא תיחשף – שכן הוא או היא ייבחרו במסגרת תוכנית ריאליטי.

 

who wants to be an astro.jpg

עמוד התוכנית
עמוד התוכנית

 

כן, התוכנית בעלת השם המדהים "מי רוצה להיות אסטרונאוט?" תעלה לשידור בערוץ דיסקברי, עם תוכן נוסף בערוץ המדע ובשירותי הסטרימינג של דיסקברי+. תוכנית הריאליטי תלווה את המועמדים בהכשרת האסטרונאוטים שלהם, כנראה במתקני אקסיום, ובשלל משימות מאתגרות בנוסח "הישרדות". בסופו של התהליך, אחד המועמדים יזכה במושב הנכסף במשימת Ax-2 לתחנת החלל הבינלאומית.

 

יצוין כי הרעיון לשדר תוכנית ריאליטי-חלל עלה לראשונה כבר בשנת 2000, כאשר המוח מאחורי "הישרדות" מארק בארנט הציע לרשת NBC תוכנית ריאליטי בשם "היעד: מיר". אלא שממשלת רוסיה החליטה להפיל את מיר ב-2001, לפני שתאבד שליטה על התחנה, והתוכנית לא יצאה לפועל.

 

"מי רוצה להיות אסטרונאוט?" צפויה לעשות היסטוריה בחלל (האסטרונאוט הראשון שנבחר בתוכנית ריאליטי) אבל גם בבידור, שכן שווי הפרס הראשון – טיסה בת שמונה ימים לתחנת החלל הבינלאומית – מוערך בעשרות מיליוני דולרים, והוא יהיה הפרס הגדול ביותר שהוענק בתולדות הטלוויזיה.

 

בדיסקברי כבר פתחו את ההרשמה לתוכנית "מי רוצה להיות אסטרונאוט?". האם אתם אזרחי ארה"ב מעל גיל 18 ובכושר גופני טוב? אתם מוזמנים להציע את מועמדותכם כאן

תגיות: