חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

סימולטור טיסה: נראה אתכם עוגנים עם החללית של ספייס אקס בתחנת החלל הבינלאומית

חברת ספייס אקס השיקה משחק רשת חדש, וזה הרבה יותר קשה ממה שנדמה

בר חיון
13.05.2020
האסטרונאוטים בוב בנקן (Behnken) ודאג הרלי (Hurley) בסימולציית טיסה שנמשכה יומיים, לקראת טיסת הבכורה. קרדיט: SpaceX
האסטרונאוטים בוב בנקן (Behnken) ודאג הרלי (Hurley) בסימולציית טיסה שנמשכה יומיים, לקראת טיסת הבכורה. קרדיט: SpaceX

יש לכם הזדמנות לבדוק את כישורי הטיסה שלכם - בחלל. חברת ספייס אקס השיקה משחק מקוון חדש: סימולטור שממחיש את הטיסה בחללית שלה, דראגון 2, בדרכה לעגינה בתחנת החלל הבינלאומית. בסימולטור הזמין לשימוש חינם ברשת, השליטה הידנית בהגאים עוברת אליכם: יהיה עליכם לנווט בזהירות (ובסבלנות) לעבר צוהר העגינה המסומן. כל זאת, תוך פזילה לעבר נתוני המיקום וצירי התנועה הזוויתית שלכם ביחס לתחנת החלל. כל עוד המדדים צבועים בצבע ירוק, יש לכם עוד מה לתקן - וזה הרבה יותר קשה ממה שנדמה. כותב שורות אלה התרסק לתוך תחנת החלל כבר פעמיים, אך עוד לא אמר נואש. 

 

משימה מאוישת ראשונה

עד כמה הסימולטור קרוב למציאות? ספייס אקס טוענת שמדובר בממשק האמיתי שבו אסטרונאוטים בנאס"א ישתמשו כדי לנווט את החללית דראגון 2 אל תחנת החלל. חשוב לציין כי בחיים האמיתיים השליטה הידנית תהיה אופציונלית. כלומר, משימות דראגון אמורות לעגון באופן אוטונומי, אך במקרים מסוימים הצוות יכול להחליט לקחת את השליטה לידיים ולנווט באופן עצמאי. 

 

simulator.JPG

צילום מסך מתוך סימולטור הטיסה
צילום מסך מתוך סימולטור הטיסה. קרדיט: SpaceX

 

ביום רביעי ה- 27.5.20,  החללית של חברת ספייס אקס תעשה היסטוריה: לראשונה מאז 2011, ארה"ב תטיס אסטרונאוטים אמריקנים באופן עצמאי. שכן מאז סיום תוכנית מעבורות החלל, נאס"א רוכשת לאסטרונואטים שלה כרטיס בחללית הרוסית, סויוז. משימת דראגון המאוישת תצא לדרך עוד שבועיים בדיוק, כשהאסטרונאוטים בוב בנקן (Behnken) ודאג הרלי (Hurley) יטיסו את החללית בפעם הראשונה אל תחנת החלל הבינלאומית. עד אז יש להם עוד קצת זמן להתאמן על עגינה ידנית (אם יצטרכו לבצעה) - ובזכות הסימולטור המקוון של ספייס אקס, גם לכם. 

 

קישור לסימולטור העגינה בתחנת החלל.

תגיות: