חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

לוויין התקשורת הלאומי הראשון, דרור 1, עתיד לתת מענה לצרכי התקשורת הלוויינית של ישראל

5.01.2020
הלוויין דרור 1. הדמיה: תעשייה אווירית
הלוויין דרור 1. הדמיה: תעשייה אווירית

לראשונה, למדינת ישראל יהיה לוויין תקשורת לאומי משלה, "דרור-1" שמו. במקום לרכוש שירותים מחברות לוויינים מסחריות, הלוויין דרור-1, שיפותח ויבנה על ידי התעשיה האווירית, עתיד לתת מענה לצרכי התקשורת הלוויינית במשך כ-15 שנים לפחות. 

 

שר המדע והטכנולוגיה, חה"כ אופיר אקוניס, בירך על חתימת ההסכם בין ממשלת ישראל והתעשייה האווירית לפיתוח ובניית לוויין התקשורת דרור 1, ואמר כי "חתימה זו מממשת את החלטת ממשלת ישראל מספטמבר 2018, ומהווה שלב ראשון ביישום מסקנות הוועדה המיוחדת שהקמתי בעקבות התפוצצות עמוס 6 על כן השיגור בארה"ב. פיתוח וייצור הלוויין בישראל יאפשר את שמירת העצמאות המוחלטת של ישראל בתחום התקשורת הלווינית. בנייתו של הלווין כאן בארץ תשמר את הידע והמומחיות שנרכשו במשך עשרות שנים בתעשייה המקומית". 

 

בספטמבר 2016 נקלעה תעשיית החלל הישראלית למשבר חמור בעקבות התפוצצות הלוויין עמוס 6. בעקבות המשבר החליט השר אקוניס על הקמת הוועדה לבחינת תכנית החלל האזרחית בהתמקדות בתחום לווייני התקשורת. אחת המסקנות העיקריות של הוועדה, היתה כי יש צורך חיוני בלוויין תקשורת חדש שיפותח וייבנה בישראל. 

 

החלטת הממשלה, מספטמבר 2018,  המשיכה את המלצות הוועדה, והיום למעשה, החתימה על העסקה בהיקף 200 מיליון דולר, בין ממשלת ישראל לתעשייה האווירית לפיתוח ובניית "דרור 1", היא יישום הלכה למעשה של  החלטת הממשלה הזו. 

 

"אני משוכנע, הוסיף השר אקוניס, כי הפיתוחים החדשניים בלוויין ישליכו גם לפרויקטים נוספים בתחום וישפרו את התחרותיות של תעשיית החלל הישראלית בעולם". 

תגיות: