חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

מחממים מנועים: החללית הישראלית בראשית תשוגר לירח בשישי לפנות בוקר

החללית צפויה לנחות על הירח ב-11 באפריל. שר המדע אקוניס ייצא הלילה למעמד שיגור החללית הישראלית.

18.02.2019
החללית בראשית בתא הוואקום. לקראת הישג היסטורי, ישראלי ועולמי. באדיבות: SpaceIL
החללית בראשית בתא הוואקום. לקראת הישג היסטורי, ישראלי ועולמי. באדיבות: SpaceIL

ישראל ממריאה לירח. עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית לישראל ישגרו את החללית בראשית באמצעות משגר פלקון 9 של חברת SpaceX ביום שישי הזה, 22 בפברואר, בשעה 3:45. זהו תקדים היסטורי עולמי שכן עד היום רק שלוש מעצמות הנחיתו על הירח חללית: ארה"ב, רוסיה וסין. בראשית תהיה החללית הקטנה ביותר שתנחת על הירח עד היום.

 

 

לפרטים נוספים על מסעה של בראשית, שידור ישיר של השיגור, מעקב בזמן אמת אחר התקדמות החללית ועדכונים נוספים.

 

 

[node:field_countdown]

 

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, ימריא הערב לביקור עבודה בארה״ב וישתתף באירוע השיגור של ״בראשית״. אקוניס אומר לקראת צאתו, "שהביקור בארה״ב אינו רק  השתתפות במעמד שיגורה של ״בראשית״ לירח - אלא באחד האירועים הלאומים וההיסטוריים בתולדות המדינה. האירוע הזה הוא גאווה גדולה למדינה, ואירוע לאומי לכל דבר. אין לי ספק שהמראה מוצלחת תשמח את כל אזרחי  ישראל ולא פחות מכך רגע הנחיתה הצפוי באפריל".

 

akunis.jpg

מימין: רן בר, מנכ"ל משרד המדע, מוריס קאהן, יו"ר SpaceIL, רה"מ בנימין נתניהו, שר המדע אופיר אקוניס, עידו ענתבי מנכ"ל spaceIL, עופר דורון, מנהל מפעל חלל תע"א, אבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית
מימין: רן בר, מנכ


עוד אמר השר אקוניס: "באמצעות פרויקט החללית נאפשר לכל הישראלים ובעיקר לדורות הבאים להבין  שגם לאזרחי מדינה קטנה, מותר וכדאי לחלום חלומות גדולים. העובדה שישראל תהיה המדינה הרביעית בעולם לצד ארה"ב, רוסיה וסין שתנחית חללית על הירח היא הוכחה נחרצת להיותנו מעצמת מדע וטכנולוגיה בינלאומית".


החללית, שזכתה לתמיכת סוכנות הישראלית במשרד המדע תהווה מטען משני על גבי המשגר של SpaceX, פלקון 9, ותשוגר לחלל לצד לוויינים נוספים. שיגור 'בראשית' יתבצע מבסיס חיל האוויר האמריקני בקייפ קנאברל, פלורידה. 
 

לפרטים נוספים על האתגרים שבשיגור הישראלי לירח>>