חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

הממשלה אישרה: לוויין התקשורת עמוס 8 ימומן בהשתתפות הממשלה וייבנה בישראל

3.09.2018
הדמייה של הלוויין עמוס 8 | באדיבות התעשייה האווירית לישראל
הדמייה של הלוויין עמוס 8 | באדיבות התעשייה האווירית לישראל
המדינה אישרה אמש את השתתפות הממשלה במימון לפיתוח ובנייה של לוויין תקשורת חדש, עמוס 8, שיפותח וייבנה בישראל.
 
שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס אמר לאחר אישור ההחלטה: ״ההחלטה היא בעלת משמעות אסטרטגית ארוכת טווח ועונה על צרכים קיומיים חיוניים למדינת ישראל.  פיתוח וייצור הלוויין בישראל יאפשרו שמירת עצמאות מוחלטת בתחום התקשורת הלוויינית. בנייתו בישראל תשמר ידע ומומחיות בתחום שנרכשו במשך עשרות שנים בתעשייה המקומית".
 
משמעות ההחלטה היא שהידע שנצבר בתחום לוויינות התקשורת יישמר בישראל, לישראל תהיה שליטה בלוויין, איכות השידור לקהל הלקוחות של לוויין התקשורת תשתפר ותורחב, הפיתוחים החדשניים שיפותחו בלוויין ישליכו גם לפרויקטים טכנולוגיים נוספים וישפרו את התחרותיות של תעשיית החלל הישראלית בעולם. 
 
השר אקוניס הוסיף כי ההחלטה לממן את בניית הלוויין עולה בקנה אחד עם המלצות הוועדה המיוחדת שהקים בדיוק לפני שנתיים, בעקבות התפוצצות עמוס 6 על כן השיגור בארה"ב. "ההחלטה היא שלב ביישום מסקנות הוועדה המיוחדת, בראשות מנכ"ל משרד המדע פרץ וזאן, שהוגשו לי זמן קצר לאחר האסון הגדול של אובדן עמוס 6", אמר אקוניס.  
 
בספטמבר 2016 נקלעה תעשיית החלל הישראלית למשבר חמור בעקבות התפוצצות הלוויין עמוס 6 ובהמשך לאובדן הקשר עם עמוס 5 בנובמבר 2015. ההחלטה הנוכחית מיישמת מדיניות שהומלצה על ידי ועדת החלל הבין-משרדית. על פי המלצות הוועדה, המתווה המיטבי הלוקח בחשבון את כלל הצרכים אל מול העלות למדינה, הוא שימוש בלווייני תקשורת מסחריים מתוצרת ישראל והפעלתם באמצעות חברה ישראלית.  מאחר שעלות לווייני תקשורת מתוצרת ישראל גבוהה יותר מעלותם בשוק העולמי, קבעה הוועדה כי יש צורך בפיתוח תשתיות ויכולות לצורך גישור על פער העלויות. 
 
"הידע הטכנולוגי שיצטבר בעקבות העבודה על פרויקט זה, יאפשר לתעשיית החלל הישראלית כולה להתחרות טוב יותר בשוק החלל המתפתח ולהשיג יתרון וכן יחזק את איתנות תשתית החלל בישראל", אומר מנכ"ל המשרד וזאן.
 
תגיות: