כרטיס לשמש: הקיץ הזה נאס"א שולחת חללית לשמש ומציעה לכם טרמפ

טל ענבר
15.03.2018
הדמיית החללית Parker Solar Probe מתקרבת לשמש | NASA
לקראת הקיץ נאס"א מציעה לכם טרמפ למקום הכי חם - כן, חם יותר אפילו מאילת וים המלח - כרטיס טיסה לשמש! בין ה-31 ביולי ל-19 באוגוסט 2018 נאס"א תשגר את חללית המחקר Parker Solar Probe אל השמש– ואתם יכולים לשלוח את שמכם ולקבל כרטיס המעיד כי פרטיכם הוטענו על גבי מחשב החללית. כך, לפחות באופן סמלי, תוכלו להצטרף למסעה של Parker Solar Probe אל שולי השמש ולגעת בשולי האטמוספרה שלה. במשך שבע שנים עתידה החללית להקיף את השמש וכן לבצע תמרונים לבלימת מהירותה תוך הסתייעות בכוח הכבידה של כוכב הלכת נוגה.

לאחר מספר שנים של מחקר השמש ממרחק בטוח של 108 מיליון קילומטרים, תחל החללית בצלילה אל עבר השמש, ותגיע לקרבה מקסימלית של 5.9 מיליון ק"מ, מרחק שיא לחלליות מחקר. מדובר במרחק שהוא מזערי יחסית למרחק כדור הארץ מהשמש (150 מיליון קילומטר) ועשירית מהמרחק של כוכב חמה הלוהט, כוכב הלכת הקרוב ביותר אל השמש.

כרטיס לשמש
גם אנחנו, בסוכנות החלל הישראלית, שריינו מקום וקיבלנו כרטיס:

בשל קרבת החללית לשמש, חלקים בה יגיעו לטמפרטורה של 1400 מעלות צלזיוס! מהירותה המרבית תגיע ליותר מ – 724 אלף קמ"ש. החללית תחלוף למעשה דרך עטרת השמש (קורונה), השכבה החיצונית של אטמוספרת השמש. מגן חום ייחודי ומערכות קירור בתוך החללית ישמרו על הציוד היקר בה בטמפרטורת החדר.

מטרתה המדעית של המשימה היא לנסות ולהבין את המנגנונים שמאיצים את "רוח השמש" למהירות של 1.6 מיליון קמ"ש – ולאפשר לאנושות לחזות מראש בסערות שמש, העלולות לגרום נזק ניכר הן ללוויינים והן לתשתיות (לרבות מערכות חשמל ותקשורת) על פני כדור הארץ

אז הכינו קרם הגנה, היכנסו לאתר סוכנות החלל האמריקאית ושלחו כאן את שמכם עם החללית. הרישום יתאפשר עד  ה – 27 באפריל 2018.

וויליאם שאטנר, שגילם את קפטן קירק ב"מסע בין כוכבים", מזמין אתכם לטוס איתו לשמש: