חינוך לחלל
arrow-left
תוכניות חינוך

תבל- תלמידים בונים לוויינים

פרויקט חוצה רשויות, שכולל בניית 8 לוויינים על ידי תלמידים, ושיגורם בינואר 2022

lesson Image

תלמידים שבונים ומשגרים לוויינים זו אולי תופעה נדירה בעולם אבל בישראל יש כבר כמה פרויקטים מוכרים, בהם דוכיפת 1, דוכיפת 2 ודוכיפת 3. פרויקט תבל (תלמידים בונים לוויינים) הוא הדור הבא, שבו סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה מובילה פרויקט חוצה רשויות, שכולל בניה ובדיקה של 8 לוויינים ושיגורם ב-13.1.2022.

 

במסגרת שיתוף פעולה עם מרכז המדעים הרצליה, שניהל את התכנית, 8 בתי ספר הקימו תשתית לפעילויות אינטגרציה ובדיקת הלוויינים, תחנות תקשורת שיאפשרו מעקב אחר הלוויינים, קבלת טלמטריה ונתונים מדעיים.

 

מטרת הלוויינים להדגים יכולות תקשורת עם תחנות הקרקע ולשרת משימות מגוונות. מעבר לכך, התוכנית החינוכית בכללותה היא למעשה תשתית לקידום ההתמחות בתחומי החלל בחטיבה העליונה, וכן פיתוח הון אנושי והקמת תשתית פיסית הנדרשת לניהול פרויקטים נוספים בעתיד.

 

8 לווייני תבל שוגרו בהצלחה
-

אירוע ראשון ייחודי מסוגו בעולם מגיע לרגע השיא: 8 לוויינים שתוכננו, פותחו ונבנו על ידי תלמידים ותלמידות מרחבי הארץ שוגרו הערב יחד לחלל.  לאחר עבודה מאומצת במשך 3 שנים, שלא פסקה גם בתקופת הקורונה, קבוצות התלמידים סיימנו לבנות את הלוויינים, לצלוח את אתגרי הפרויקט ולהגיע לקו הגמר. שיגור הלוויינים בוצע בהצלחה על גבי משגר פאלקון של חברת ספייס אקס והתקיים מאתר השיגור של נאס"א בפלורידה שבארצות הברית, ביום חמישי 13.1.22 בשעה 17:25 (שעון ישראל): 

 

 

משימת תבל אינה מסתיימת עם בניית ושיגור הלוויניים. כשלוש שעות לאחר השיגור, הלוויינים ידגימו יכולות תקשורת עם תחנות הקרקע שנבנו ברשויות המקומיות – כל אלה יתבצעו על ידי התלמידים בפרויקט. למידע נוסף על שיגור לווייני תבל והמשך הפרויקט>>

 

אירוע השיגור של תבל
-
תלמידות אולפנת אמית גבעת שמואל
תלמידות אולפנת אמית גבעת שמואל

אנחנו מזמינים אתכם לאירוע מקוון בן שעה מהפלנתניה בנתניה ובהשתתפות תלמידי הקבוצות משמונה רשויות, ונספר על התכנית, החוויות, האתגרים וכמובן, נשדר גם את רגע השיגור. האירוע ישודר בשידור ישיר בעמוד זה. נשמח שתצטרפו אלינו.

 

שעה מדויקת תעודכן בהמשך

 

למורים ותלמידים: הכנו גם הרצאות ופעילויות שיתעדכנו בעמוד זה עד יום רביעי ה-6.1.20:

 

לוגואים רשויות