חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

החללית בראשית צילמה סלפי ממרחק 38 אלף ק"מ מכדור הארץ

בר חיון
5.03.2019
סלפי בחלל, על רקע כדור הארץ | באדיבות SpaceIL ותעשייה אווירית
סלפי בחלל, על רקע כדור הארץ | באדיבות SpaceIL ותעשייה אווירית

ישראל בדרך לירח והחללית הישראלית הראשונה ששוגרה לירח, צילמה אותנו, תושבי הגולה הכחולה, ממרחק של 37,600 קילומטרים. הצילום פורסם היום (ג') על ידי עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית, בעת שהחללית בדרכה להשלמת סיבוב נוסף מסביב לכדור הארץ, הפעם ממרחק 131,400 קילומטר. 

 

בתמונת הסלפי שצילמה החללית ניתן לראות את הלוח עם דגל ישראל, והכיתוב: SMALL COUNTRY, BIG DREAMS- "מדינה קטנה, חלומות גדולים. ברקע נראית יבשת אוסטרליה והרבה אוקיינוס תחת העננים. זהו הצילום הרחוק ביותר שצולם על ידי כלי ישראלי והוא נעשה תוך כדי סיבוב איטי מאוד של החללית על צירה.

spaceil2.jpg

תמונת סלפי נוספת שצילמה החללית בראשית, בלי כדור הארץ ברקע
תמונת סלפי נוספת שצילמה החללית בראשית, בלי כדור הארץ ברקע | באדיבות SpaceIL ותעשייה אווירית לישראל
 

החללית בראשית שוגרה מקייפ קנוורל שבארה״ב ביום שישי, 22.2.2019, בשעה 3:45 לפנות בוקר שעון ישראל, ומועד הנחיתה הצפוי יהיה ב- 11.4.19.

 

ביום החמישי לשיגור מחשב החללית אתחל את עצמו מחדש מסיבה לא ידועה ומהנדסי המשימה דחו את תמרון שאמור להרחיק את החללית למסלול רחוק יותר מכדור הארץ. התמרון בוצע בהצלחה ביום חמישי האחרון: המנוע הראשי של בראשית הופעל במשך כארבע דקות והעביר את החללית למסלול אליפטי שבו הנקודה הרחוקה ביותר תהיה במרחק של 131,400 ק"מ.

 

אם המשימה תושלם כהלכה, תנחת החללית באזור "ים הרוגע" וישראל תהיה למדינה הרביעית בעולם, אחרי ארצות הברית, רוסיה וסין, שתנחית חללית על הירח.