חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

להרגיש בבית במאדים: אילון מאסק על היתכנות התיישבות בכוכב האדום

27.09.2016

בשנים האחרונות, לצד השאיפה למצוא עדויות לחיים במאדים (בעבר או בהווה) מצטרף החלום להגיע למאדים בעצמנו וזהו חלום שהולך ומתחבר לקרקע המציאות. לאחרונה ועידת הסנאט של ארה"ב אישרה הצעת חוק להעביר 19.5 מיליארד דולר לנאס"א לשנת 2017. אישור העברת הסכום הכמעט דמיוני הזה כרוך בתנאי מרכזי: נאס"א תגדיר בתור מטרה עיקרית, שליחת משימות מאוישות לכוכב הלכת מאדים במהלך ה- 25 שנים הבאות.

 

גם התעשייה הפרטית נושאת עיניה למאדים ובולט במיוחד אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל ספייס-אקס שאמר לא פעם שהיה רוצה למות על מאדים אך לא בהתנגשות, ונראה כי כוונותיו בכל הקשור למשימות מאוישות לכוכב האדום כבר באמצע העשור הבא, הן רציניות ביותר. 

 

אבל עד כמה זה באמת אפשרי? וב"זה", איננו מתכוונים להגעה מאוישת קצרת טווח למטרות מחקר, אלא ממש על החלום הגדול של מאסק: התיישבות ואף הארצה. אילו אתגרים טכניים ארוכי טווח עלינו לפתור כדי באמת לאפשר נוכחות קבועה ובת-קיימא של בני אדם במאדים? התגלית כי במאדים זורמים מים על פני השטח היא מרגשת אך כדי ליישב את מאדים נצטרך להרבה יותר מזה.

זו למעשה השאלה הגדולה העומדת בבסיס הרצאתו של אילון מאסק, שתשודר הערב, 21:30 שעון ישראל. צפו בהרצאה בשידור ישיר (לאחר ההרצאה, הקישור להלן יוחלף בהקלטת ההרצאה):

 

 

 

 

למי שרוצה להתרשם בקצרה על מה ידבר מאסק, קבלו תקציר באנימציה:

 

 

27.9.16