חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

לילה על־חלל בפסטיבל מ"יורי עד בראשית" בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים

האירועים לכל המשפחה וללא עלות, משלבים תצפיות כוכבים פעילויות מדע וטבע

11.04.2021
החללית בראשית
החללית בראשית

במסגרת אירועי ליל יורי סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, עמותת Space IL ורשות הטבע והגנים מזמינות את הציבור הרחב להשתתף באירועי "לילה על-חלל" ייחודיים ומיוחדים שיתקיימו בחניוני לילה נבחרים של רשות הטבע והגנים עם שלל הפעלות וחוויות סביב ובחיק הכוכבים, המדע והטבע.  

 

האירועים יתקיימו כמחווה לשני אירועי "על חלל" פורצי דרך לאנושות ובישראל: ליורי גגארין, האדם הראשון בהיסטוריה אשר הגיע לחלל ב-12 באפריל 1961, ול"בראשית", החללית הישראלית הראשונה, שהגיעה לירח בתאריך ה-11 באפריל 2019, סמוך ליום הקלנדרי להגעתו של יורי לחלל.   

 

במסגרת האירועים, בכל חניון לילה ובכל מועד תתקיימנה הפעלות וחוויות מיוחדות  לכל המשפחה ובהן: נשמע סיפורים על האדם הראשון שיצא לחלל הכוללים אומץ וראשוניות, ועד החללית הישראלית הראשונה שהגיעה לירח; נמחיש ונבין מהו כוח המשיכה של כדור הארץ, כיצד התנתק ממנו האדם הראשון בחלל  ומהו היה המסלול של בראשית מכדור הארץ ועד לירח; תצפיות והדרכות חווייתיות על כוכבי לכת,  גרמי השמיים וקבוצות הכוכבים; צפייה בעזרת טלסקופים על הירח, מכתשיו, הרמות והימות  שבו; בחינת הטבעות של כוכב שבתאי וירחיו של הכוכב צדק וכן יצירת מודליים חווייתיים של כוכבי השמיים. כל זאת בחוויה מלהיבה ומיוחדת בחשכת הליל תחת שמיים זרועי כוכבים. 
 

פרטים נוספים:

  • מתי: הפעילות בחניונים תתקיים בימי חמישי בערב, בתאריכים 22.4, 29.4, 6.5. הפעילות בערבה תתקים בתאריך 29.4
  • איפה: בחניוני הלילה הבאים:
  • פעילות נוספת תתקיים ביום חמישי, 13.5.21 בחניון הלילה ממשית
  • תשלום: ההשתתפות בפעילות בחניוני הלילה היא למזמיני לינת לילה בלבד ואינה כרוכה בתשלום נוסף על מחיר הלינה. לינה יש להזמין במערכת ההזמנות באתר רשות הטבע והגנים בלינקים לעיל, והיא על בסיס מקומות פנויים בלבד.
  • הזמנת לינה: הזמנת לינה נעשית במערכת ההזמנות באתר רשות הטבע והגנים והיא על בסיס מקומות פנויים בלבד. כנסו לחניון הלילה המועדף עליכם בלינקים לעיל. 
  • קורונה: הפעילויות תתקיימנה בסבבים ובקבוצות בהתאם להנחיות התו הסגול.

 

לכל אירועי "מיורי לבראשית">>