חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

הסכם ראשון בין ישראל למקסיקו בחקר החלל

17.09.2017
פרנסיסקו חבייר מנדיאטה (ראש סוכנות החלל המקסיקנית), אנריקה פניה נייטו (נשיא מקסיקו), בנימין נתניהו, יונתן פלד (שגריר ישראל)
פרנסיסקו חבייר מנדיאטה (ראש סוכנות החלל המקסיקנית), אנריקה פניה נייטו (נשיא מקסיקו), בנימין נתניהו, יונתן פלד (שגריר ישראל)
 
במסגרת ביקורו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו במקסיקו בשבוע שעבר, נחתם הסכם ראשון מסוגו בין סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע לסוכנות החלל המקסיקנית לקידום פרויקטים משותפים בתחום החלל. על ההסכם חתמו שגריר ישראל במקסיקו יונתן פלד וראש סוכנות החלל המקסיקנית מר פרנסיסקו חבייר מנדיאטה, במעמד נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו וראש הממשלה בנימין נתניהו.
 
שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס אמר: "ההסכם עם מקסיקו מוכיח שוב את ההערכה העצומה כלפי התעשייה והידע שנצבר במוסדות המחקר בתחום החלל בפרט, כמו גם כלפי המדע והטכנולוגיה הישראליים בכלל".
 
במסגרת ההסכם, ישתפו הסוכנויות פעולה בתחומים מגוונים כגון: תצפיות על כדור הארץ, תפעול לוויינים ומערכות לחקר החלל ופיתוח טכנולוגיות חלל, לצד קיום פעילויות משותפות. החתימה על ההסכם מגיעה על רקע החלטת הממשלה לפיתוח הקשרים עם אמריקה הלטינית ותקציב שהוקדש לנושא. להסכם חשיבות מדינית גם על רקע כניסתה של מקסיקו לתפקיד יו"ר ועדת האו"ם לשימושים אזרחיים של החלל החיצון. 
 
מקסיקו היא מדינה יחסית צעירה בתחום החלל ומשקיעה רבות בפיתוח טכנולוגיות חלל.  בשנת 2010 הקימה את סוכנות החלל שלה וכיום שואפת לפתח פרויקטים שונים בתחום החלל תוך שיתופי פעולה בין-לאומיים. מקסיקו הביעה עניין רב בתעשיית החלל הישראלית ובמחקרים המבוצעים במוסדות המחקר כאן