חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

צפו: 60 לווייני סטארלינק עולים השמימה בשורה

30.05.2019
צפו: 60 לווייני סטארלינק עולים השמימה בשורה
צפו: 60 לווייני סטארלינק עולים השמימה בשורה

מי ספק האינטרנט שלכם- הוט? בזק בינלאומי? בקרוב אולי תוכלו להתחבר לספייס אקס. ב-23 במאי, חברת ספייס אקס של המיליארדר אילון מאסק שיגרה את 60 הלוויינים הראשונים בפרויקט סטארלינק (Starlink), שמטרתו לספק אינטרנט מהחלל, לכל אדם ובכל מקום על פני כדור הארץ.

 

טור הלוויינים הבלתי נגמר, ששוגר על גבי משגר מסוג פאלקון 9 של ספייס אקס מנמל החלל קייפ קנוורל, הוא רק הסנונית הראשונה בתכנית הגרנדיוזית לרשת את השמים במערך של 12,000 לוויינים. בשלב הראשון, במחצית השנייה של 2020, סטארלינק יספק אינטרנט זול ומהיר לכל משתמש ובכל מצב: בלב ים, בזמן טיסה או בסוואנה של אפריקה. בהמשך, רשת האינטרנט החללית הראשונה תשמש את ספייס אקס, וכן את סוכנויות החלל הממשלתיות, לתקשורת בפס רחב גם בין עולמות – למשל לאסטרונאוט על מאדים שפשוט מוכרח להתעדכן בטוויטר.

 

בינתיים, המשלוח הראשון של לווייני סטארלינק כבר סיפק לתושבי העולם הזה את אחד המחזות המרהיבים שהטכנולוגיה האנושית יכולה לספק: 60 לוויינים המטפסים בזה אחר זה לגובה 440 ק"מ מעל פני הים. אסטרונומים חובבים מרחבי העולם, לרבות בישראל, ניסו לצלם את "אוטובוס הלוויינים" הראשון, אבל ההולנדי מארקו לאנגברואק הוא שלכד את הרגע ההיסטורי. למעשה, המראה היה מוזר עד כדי כך, שאתר עב"מים הולנדי הופצץ ביותר מ-150 דיווחים על פלישה:

 

 

סטארלינק הוא חלום שמתגשם לנגד עינינו. בעולם עם פערים כלכליים ופוליטיים קיצוניים, הפרויקט יאפשר לכל אדם בעולם לקבל גישה זולה וחופשית למידע ולתקשורת. אך אליה וקוץ בה: הגישה למידע עלולה לבוא על חשבון הגישה לכוכבים. עוד לא ברור איזו מידת בהירות תהיה ללוויינים של מאסק כאשר יתמקמו במסלולם סביב כדור הארץ, אך אסטרונומים כבר חוששים מפני זיהום אור חמור. מאסק, מצידו, הבטיח לנסות ולהוריד את האלבדו, כלומר את מידת החזריות אור השמש, של הלוויינים הבאים.

 

צפו בשיגור של לווייני סטארלינק: