חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

סרטון מדהים של וירג'ין: תיירות החלל מעבר לפינה

27.02.2019
VSS Unity בדרכה אל גבול החלל | קרדיט: Virgin Galactic
VSS Unity בדרכה אל גבול החלל | קרדיט: Virgin Galactic

ספינת החלל SpaceShipTwo של חברת וירג'ין גלקטיק, חברת-בת של וירג'ין העולמית בבעלותו של איל ההון ריצ'רד ברנסון, השלימה בהצלחה טיסה שנייה לקצה החלל. הפעם, לראשונה, לטייסים התלוותה גם נוסעת – שהפכה לאסטרונאוטית מאושרת.

 

המטוס WhiteKnightTwo המריא ב-22 בפברואר מנמל התעופה והחלל מוהאבי שבקליפורניה, כשעל גבו החללית Unity – השנייה בסדרת SpaceShipTwo. בערך 45 דקות אחרי ההמראה, כשהמטוס בקצה האטמוספרה, כשהחמצן הדליל כבר אינו מאפשר לו להמשיך לנסוק. בשלב זה השתחררה החללית והבעירה את מנועיה – כשהיא נוסקת לגובה של כמעט 90 ק"מ מעל פני הים. היסטורית, ארה"ב מכירה בכל מי שעולה 80 ק"מ מעל פני הים כאסטרונאוט, כאשר שאר העולם מכיר בקו קרמן בן ה-100 בתור הגבול הרשמי של החלל.

 

אבל החידוש האמתי בטיסה הזאת היה הנוסעת שהצטרפה לשני הטייסים דיוויד מקיי ומייק מסוצ'י – מדריכת האסטרונאוטים בת' מוזס. כפי שניתן לראות בסרטון היפיפה ששחררה החברה, למוזס לא היה כל תפקיד בהטסת החללית. תפקידה, אם כן, היה לדווח על חוויית הטיסה בתא הנוסעים, לקראת ראשיתה של תיירות חלל תת-מסלולית מבית וירג'ין גלקטיק. לפי התכנית של ברנסון, החברה תתחיל בטיסות מסחריות ביולי השנה – לרגל חגיגות היובל למשימת אפולו 11. טיסה בת 90 דקות, מתוכן כמה דקות במיקרו-כבידה, צפויה לעלות 250,000 דולר.