חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

סוכנות החלל הישראלית תזמין חוקרים להציע מחקרים ומיזמים לקראת שת"פ עם המעבדה להנעה סילונית

היוזמה סוכמה בעקבות ביקור שערך לאחרונה שר החדשנות, אופיר אקוניס ב-JPL של נאס"א

20.06.2023
לארי ג'יימס, סגן מנהל JPL, מציג החודש רובר מאדימי לאופיר אקוניס, שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ב-JPL. צילום: באדיבות: NASA/JPL
לארי ג'יימס, סגן מנהל JPL, מציג החודש רובר מאדימי לאופיר אקוניס, שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ב-JPL. צילום: באדיבות: NASA/JPL

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה והמעבדה להנעה סילונית (JPL) של נאס"א סיכמו על שיתוף פעולה מדעי, שבו מדענים ישראלים יוכלו להציע הצעות מחקר ומיזמים שישתלבו בתוכנית העבודה של JPL. בקרוב סוכנות החלל הישראלית תפרסם הזמנה לחוקרים וחוקרות להגיש את הצעותיהם. ההצעות הנבחרות יידונו במפגש מיוחד באוקטובר ב-JPL. 

 

היוזמה סוכמה החודש בעקבות ביקור של שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, ב-JPL, בפגישה עם נציגי המכון וביניהם לארי ג'יימס, סגן מנהל המכון, שאף ביקר בישראל בכנס החלל הבינלאומי ה-15 ע"ש אילן רמון. 

 

JPL הוא מכון מחקר ופיתוח במימון פדרלי של נאס"א בתקציב שנתי של כ-2.4 מיליארד דולר, המנוהל על ידי המכון הטכנולוגי של קליפורניה (California Institute of Technology). תפקידיו העיקריים של המכון הם בנייה ותפעול משימות בלתי מאוישות בחקר פלנטרי, אם כי היא עורכת גם משימות אסטרונומיה ובמסלול סביב כדור הארץ. בין השאר, JPL אחראית לבנייה ולתפעול של מערכת הניווט הירחית של נאס"א ה – Deep Space Network, המאפשרת ניווט, שליחה והחזרה של נתונים מכל החלליות הנעות בסביבת הירח. במסגרת הסכם שצפוי להיחתם עד סוף 2023, משימת בראשית 2, החללית הישראלית השניה לירח, אמורה לקבל מנאס"א גישה למערכת ניווט זו.