חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

משימת רקיע ואיתן סטיבה בדרך הביתה

מועד הנחיתה הערב בסביבות השעה 20:00 שעון ישראל

בר חיון
25.04.2022
ספלאשדאון. צילום: משימת רקיע בשיתוף סטודיו ג׳לדה
ספלאשדאון. צילום: משימת רקיע בשיתוף סטודיו ג׳לדה

 משימת Ax-1 מתכוננת לנחיתה. במהלך הלילה התנתקה מתחנת החלל הבינלאומית חללית הדרגון, עם ארבעת האסטרונאוטים בתוכה – איתן סטיבה ביניהם. החללית מתוכננת לנחות באמצעות מצנחים בים, מול חופי פלורידה, בסביבות השעה שמונה בערב, שעון ישראל. 

 

בימים האחרונים חלו מספר דחיות בנחיתת בעקבות תנאי מזג האוויר, כמו גובה הגלים, מהירות הרוח והסחף – משתנים המשפיעים על נחיתה בטוחה. הזמן שנוסף למשימת Ax-1 ובתוכה משימת רקיע, נוצל להמשך ביצוע משימות מדעיות וחינוכיות בתחנת החלל הבינלאומית. המידע הנוסף שהצטבר בשל כך ישרת את החוקרים בניסויים השונים.

[node:field_countdown]

 

eitan.jpg

איתן סטיבה בתחנת החלל הבינלאומית. צילום: נאס
איתן סטיבה בתחנת החלל הבינלאומית. צילום: נאס

 

אחד הניסויים שנמשכו היה ה-ILAN-ES, שבמסגרתו צילם סטיבה שדוני ברקים השדונים הם תוצאה של סופות ברקים המתחוללות באטמוספרה העליונה של כדור הארץ, בגובה של בין 50 ל-90 ק"מ מעל פני הים. מטרת הניסוי, שנקרא על שם אילן רמון ז"ל שצילם את שדוני הברקים מסיפון מעבורת החלל קולומביה, היא להבין טוב יותר אילו התופעות האלקטרומגנטיות וכן להבין אם יש קשר בין תדירותם להתחממות כדור הארץ. הצילומים שסטיבה העביר לחוקרים בימים האחרונים, מגדילים בצורה משמעותית את כמות ואיכות התצפיות. הרחבת המידע שנשלח מהחלל משפרת את ההסתברות כי החוקרים יזהו תופעות חדשות.