חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

חברת סאטיקספיי מרחובות תונפק בנאסד"ק לפי שווי של 600 מיליון דולר

סאטיקספיי מתמחה בשבבים ללווייני תקשורת ב-LEO. בין לקוחותיה הגדולים: וואן ווב וטלסאט

עודד כרמלי
10.03.2022
המודמים והמסופים של סאטיקספיי בפעולה. תרשים מתוך אתר החברה: Satixfy
המודמים והמסופים של סאטיקספיי בפעולה. תרשים מתוך אתר החברה: Satixfy

חברת סאטיקספיי (SatixFy) הישראלית מרחובות הודיעה כי היא מתמזגת עם חברת השלד הבורסאי SPAC - Endurance Acquisition Corp הנסחרת בנאסד"ק תחת השם EDNCU. המיזוג נערך לפי שווי חברה של 632 מיליון דולר, ובמסגרתו תגייס סאטיקספיי כ-230 מיליון דולר – מתוכם 201 מיליון מקרן הנאמנות של Endurance ועוד 29 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים באמצעות הנפקה פרטית.

 

סאטיקספיי נוסדה ב-2012 על ידי יוצאי החברות גילת רשתות לוויין ו-RaySat, ובראשית דרכה נתמכה על ידי סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, הטכנולוגיה והמדע. החברה מייצרת מעגלים משולבים תלויי-יישום (Application-Specific Integrated Circuit, או ASIC) ללוויינים במסלול נמוך מסביב לכדור הארץ (LEO). שלא כמו מעגלים מודפסים רגילים, כמו אלו שיש לנו במחשב למשל, מעגלים משולבים תלויי-יישום נבנים במיוחד למטרה מסוימת – ולכן הם מאפשרים לדחוס אלקטרוניקה של מעגל מודפס שלם לקופסה זעירה ויעילה. בסאטיקספיי משתמשים במעגלים הייחודיים כדי לייצר מודמים עוצמתיים יותר ללוויינים.

 

במקביל, בסאטיקספיי מתמחים במסופי התקשורת לטובת תקשורת עם לוויינים במסלול לווייני נמוך. במילים אחרות, בסאטיקספיי מייצרים את שני רכיבי הקצה – המודם על הלוויין והמודם על הקרקע שאמור לתקשר עם הלוויין. כך למשל, אינטרנט ממגה מערך לווייני כמו סטארלינק או וואן ווב מצריך מסוף ביניים, דוגמת אנטנה, ומסוף קצה – דוגמת צלחות הטלוויזיה בלוויין. שוק גדל אחר הוא אינטרנט אלחוטי על מטוסי נוסעים, שגם כן משודר מלוויינים ומצריך התקנת מסוף על המטוס.

 

15329_satixfy_map_b.jpg

מפת מיקומי המרכזים של סאטיקספיי. תרשים: מתוך אתר החברה SatixFy
מפת מיקומי המרכזים של סאטיקספיי. תרשים: מתוך אתר החברה SatixFy

 

"שוק של 20 מיליארד דולר עד 2029"

שני הלקוחות הגדולים של החברה כיום הם ענקית הלוויינים הקנדית טלסאט, שמקימה בימים אלה מערך לוויינים גלובלי לתקשורת אלחוטית דיגיטלית, וחברת וואן ווב הבריטית – השואפת לרשת את כדור הארץ באינטרנט מהחלל.

 

יואל גת, מייסד-שותף ומנכ"ל סאטיקספיי, מסר בהודעה לתקשורת כי החברה "מספקת את האתים והדליים לבהלת הזהב של המאה ה-21. ההון מהעסקה הזאת יאפשר לנו לצמוח במהירות לתוך מה שאנו רואים כשוק שיצמח ל-20 מיליארד דולר עד 2029, לרבות מסופים על הקרקע ומודמים בפס רחב ללוויינים ב-LEO, וכן למטוסים נוסעים מסחריים ופרטיים".