סרטון חדש חושף את פני השטח של פלוטו בפירוט חסר תקדים

עולם קפוא, זר ומשונה נחשף בטיסה מעל כוכב הלכת הננסי, 6 שנים לאחר טיסת היעף של החללית ניו הורייזונס

בר חיון
18.07.2021
פלוטו: ננס אבל עם לב גדול. קרדיט: NASA / Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory / Southwest Research Institute

פלוטו וירחו כארון נמצאים במרחק של קרוב ל-5 מיליארד ק"מ מכדור הארץ, אבל הסרטון החדש שנאס"א שחררה מראה את פני השטח ברזולוציה של עד 70 מטרים. התמונות וההדמיה של התעופה מעל פני השטח התאפשרו בזכות טיסת היעף של החללית "ניו הורייזונס" סמוך לפלוטו בשנת 2015.

אלן סטרן, מנהל תוכנית המחקר של ניו הורייזונס, אמר בהצהרה הרשמית כי הסרטונים החדשים המדהימים הללו, "אינם רק בעלי ערך מבחינה מדעית, אלא גם שובי לב, ומסיבה זו רצינו לשתף אותם עם הציבור".

בסרטונים ניתן לראות את המשטח החנקן הקפוא והדחוס על פני מישור ספוטניק, המהווה חלק מהשטח האיקוני של כוכב הלכת הננסי, שנראה מהחלל כמו לב. הטיסה מעל פני השטח של ירחו של פלוטו, כארון, חושפת את המישורים הגעשיים ונעה לעבר ההרים המתנשאים לגובה של עד 4 ק"מ.

קרדיט: NASA/Johns Hopkins APL/Southwest Research Institute/Lunar and Planetary Institute/Paul Schenk