חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

בראשית 2: המאמצים לנחיתה ישראלית על הירח יוצאים שוב לדרך

כספי המענק, מטעם קרן משפחת בלווטניק, יאפשרו ל-SpaceIL לחדש את המשימה הלאומית ולהנחית חללית ישראלית על הירח

16.01.2020
החללית בראשית 1 ברקע מייסדי SpaceIL (מימין): יריב בש, כפיר דמרי, יהונתן וינטראוב
החללית בראשית 1 ברקע מייסדי SpaceIL (מימין): יריב בש, כפיר דמרי, יהונתן וינטראוב

עדכון (יום רביעי, 9.12.20): הכרזה מרגשת מבית הנשיא: פרויקט בראשית 2 יוצא לדרך! החללית תכלול שתי נחתות שיבצעו ניסויים על אדמת הירח. כמחצית מהתקציב ימומן משת"פ בינלאומי שמובילה סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה. למידע ופרטים נוספים כנסו לידיעה

 

קרן משפחת בלווטניק הודיעה היום כי תעניק מיליון דולר למיזם SpaceIL לטובת התנעת תכנית החלל "בראשית 2", במטרה לקדם את המשימה להנחית חללית ישראלית בלתי-מאוישת על הירח. "בראשית 1", ששוגרה לחלל ב-22 בפברואר 2019, הפכה את ישראל למדינה השביעית בעולם שהצליחה להגיע לירח ולהתרסק על פני הקרקע. המענק של בלווטניק יאפשר ל-SpaceIL לגייס צוות שיוביל את התכנית לקידום "בראשית 2".

 

"אנחנו שמחים על הצטרפותו של לן בלווטניק למשפחת SpaceIL ומודים לו על התגייסותו למשימה", אמר יריב בש, ממייסדי SpaceIL. "יש לנו ביטחון מלא ב'בראשית 2' ובצוות הנפלא שלנו, ואנחנו נרגשים לקראת העתיד שעוד נכון ל-SpaceIL, לחדשנות הישראלית בתחום החלל ולחקר החלל בכלל". 

 

SpaceIL, עמותה ללא מטרות רווח, נוסדה ב-2011 מתוך מטרה לקדם חינוך מדעי וטכנולוגי בישראל. עם הקמתה, SpaceIL שמה לה למטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח.