חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

ההזדמנות שלכם לעבוד בנאס"א

11.09.2017
מטה נאס"א במרכז קנדי, נמל החלל קייפ קנוורל, פלורידה | צילום: NASA/Bill Ingalls
מטה נאס"א במרכז קנדי, נמל החלל קייפ קנוורל, פלורידה | צילום: NASA/Bill Ingalls
 
לעבוד בנאס"א זה כבר לא חלום רחוק: לפתח רובוט שינווט ויערוך ניסויים בחלל, להיות חלק מצוות שמפתח חיישנים לניטור בריאות האסטרונאוטים ולהבין את תפקיד המים בהיסטוריה של מאדים - אלה הם רק חלק ממשימות המחקר שמצפות לחוקרים ישראלים צעירים במוסדות המחקר והפיתוח של נאס"א. סטודנטים ישראלים יוכלו מעתה להצטרף לתוכנית התמחות בנאס"א שמציעה סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, לקחת חלק בפיתוח מוצרים ומחקרים מדעיים בחלל, לצבור ניסיון בחזית המחקר בתחום החלל ולתרום מהידע שלהם.
 
לדברי שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס: "שיתוף הפעולה עם נאס"א מאפשר למיטב החוקרים והחוקרות הצעירים שלנו להיחשף לחזית המחקר בתחום החלל, לצבור ניסיון ולתרום מהידע שלהם לקידום התחום. כשיחזרו, הניסיון שיצברו בנאס"א ישמש אותם בקידום המחקר והפיתוח בתחום החלל בישראל".
 
התוכנית לשליחת חוקרים ישראלים לנאס"א היא חלק מהסכם רחב שחתמה נאס"א לפני כשנה עם סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע. תוכנית ההתמחות מיועדת לסטודנטים בעלי תואר ראשון או שני בתחומי המדעים המדויקים בעלי זיקה לתחום החלל, המעוניינים להצטרף כחוקרים אורחים במרכז המחקר איימס של נאס"א בארה"ב. תוכנית ההתמחות מתקיימת במהלך שלושה סמסטרים – קיץ, סתיו ואביב – באורך כ-10 עד 16 שבועות כל אחד. 
 
מועמדים שייבחרו לתוכנית ייהנו ממלגת מחיה מטעם הסוכנות בסכום של עד 70,000 ₪ עבור סמסטר מלא – סתיו או אביב (כ-16 שבועות), ועד 45,000 ₪ עבור סמסטר קיץ (כ-10 שבועות). חמישה מועמדים ייבחרו לתוכנית בסיבוב זה מתוך אלו שיגישו את מועמדותם.