תעשיה ומחקר

EPS: מערכת הנעה חשמלית עבור סוכנות החלל ההודית

מסגרת הסכם עם סוכנות החלל ההודית שכולל אספקת מערכת הנעת חלל חשמלית מתקדמת מתוצרת חברת רפאל שתשרת לוויינים הודיים
lesson Image
למערכת EPS להנעה חשמלית של רפאל חשיבות רבה בתחום ה-NewSpace. באדיבות: רפאל
מבַצעים:
רפאל

במסגרת הסכם שיתוף הפעולה בין סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה לבין סוכנות החלל ההודית, ישראל תספק ישראל להודו מערכת הנעה חשמלית מתקדמת ללוויינים. המערכת תשולב בלוויין של סוכנות החלל ההודית, אשר יבצע משימות במסלול בגובה נמוך - Low Earth Orbit.

החברה שנבחרה על ידי סוכנות החלל הישראלית היא רפאל בזכות הטכנולוגיה המתקדמת והייחודית שלה במערכות חלל, ובפרט בתחום ההנעה החשמלית עבור לוויינים קטנים (SmallSat). מערכות ההנעה של רפאל מסוג Electric Propulsion System או EPS, מתבססות על מנועי פלזמה ומיועדות, בין היתר, לתת מענה לצרכים של עידן החלל החדש (NewSpace). חלל חדש הוא שם כולל למגמה שבה תעשיית חלל פרטית הולכת ותופסת מקום משמעותי בתחום החלל, שעד לפני כמה שנים היה נחלתם הבלעדית של גופים ממשלתיים. אחת התרומות המשמעותיות שעשויות להיות למנועי פלזמה, היא שהן יקדמו תהליכי מזעור וישרתו רשתות מרובות לוויינים קטנים, הטסים במסלולים בגובה נמוך. 

הנעה חשמלית מהסוג שרפאל מסתמכת על פלזמה (גז מיונן) אותה המנוע מאיץ באמצעות שדה חשמלי חזק, ובכך מייצר דחף המניע את הלוויין כולו. שיתוף הפעולה הנוכחי הוא אבן דרך חשובה לתעשיית החלל הישראלית, בין השאר משום שהודו היא מעצמת חלל.

עודכן ב:
27.09.2023