חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

במטרה לחזק את תעשיית החלל הישראלית: יוקם פורום החלל הישראלי

מטרת הפורום, שעל הקמתו הוכרז בכנס החלל הבינלאומי, לחזק את תעשיית החלל הישראלית, לתמוך בפעילות יזמית, ולצמצם פערי ידע וחסמים מול שווקי החלל בעולם

31.01.2024
אורי אורון בכנס החלל הבינלאומי על שם אילן רמון.
אורי אורון בכנס החלל הבינלאומי על שם אילן רמון.

משימת רקיע וסוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה בשיתוף עם רשות החדשנות, התאחדות התעשיינים, מכון הייצוא, התעשייה האווירית לישראל וחממת Earth And Beyond הכריזו לראשונה במסגרת כנס החלל הבינלאומי על שם אילן רמון ה-19,
על הקמת פורום החלל הישראלי שיורכב מחברות חלל, סטרטאפים, יזמים ומשקיעים בתחום.



פורום החלל הישראלי הוקם במטרה לחזק ולפתח את תעשיית החלל הישראלית, לתמוך בפעילות יזמית בתחום החלל, ולצמצם פערי ידע וחסמים מול הנעשה בשווקי החלל בעולם. הפורום מציע פלטפורמה בה חברות, סטארטאפים ויזמים יכולים להתממשק עם משקיעים, גופים ממשלתיים, אקדמיות ונציגים מתעשיית החלל המקומית והעולמית.

 

 

מנוע צמיחה כלכלי וחברתי

דווקא בימים מורכבים אלו, ובמטרה לחזק את תעשיית החלל הישראלית, הנוכחות של כלל הגופים המובילים את הפורום, כל אחד על פי ייחודו, מייצרת הזדמנויות חסרות תקדים לכלל העוסקים בתעשיית החלל הישראלית ותצעיד את תעשיית החלל קדימה. השקת הפורום תיערך ב-2 באפריל ותזמין חברות חלל, סטארטאפים, יזמים בתחום ומשקיעים להצטרף כחברים בפורום.


מנהל סוכנות החלל הישראלית, אורי אורון אמר כי “היום יותר מתמיד, ברורה חשיבותו של תחום החלל ויכולתו להיות מנוע צמיחה כלכלי, חברתי. הקמת הפורום מביאה לידי ביטוי את השותפות הנדרשת בין הגופים השונים בישראל על מנת לקדם את תעשיית החלל ולהצעידה קדימה."

האסטרונאוט איתן סטיבה הוסיף כי "משימת רקיע, שהייתה פלטפורמה חדשנית ליזמים, מדענים וחברות ישראליות מקימה היום את פורום החלל הישראלי. יוזמה חדשנית ופורצת דרך שנועדה להוות גשר עבור תעשיית החלל הישראלית, לקדם שיתופי פעולה בינלאומיים ולחזקה גם בימים מורכבים אלה״.