חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

הסכם בתחום החלל נחתם לראשונה בין ישראל לאזרבייג'ן

ההסכם סולל את הדרך לפרויקטים בתחומי לוויינות, שיתופי פעולה אקדמיים ועוד

5.10.2023
מנהל סוכנות החלל הישראלית אורי אורון ויו"ר סוכנות החלל האזארית, סמאדין אסאדוב
מנהל סוכנות החלל הישראלית אורי אורון ויו"ר סוכנות החלל האזארית, סמאדין אסאדוב

סוכנות החלל הישראלית, שבמשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, חתמה על הסכם שיתוף פעולה היסטורי ראשון בתחום החלל עם סוכנות החלל האזארית. ההסכם נחתם השבוע במסגרת קונגרס האסטרונאוטיקה הבינלאומי (IAC), שהוא כנס החלל החשוב בעולם. הכנס, שמתקיים מדי שנה במדינה אחרת בבאחריות הפדרציה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה, מתקיים השנה בבאקו, בירת אזרבייג'אן. 

ההסכם, עליו חתמו מנהל סוכנות החלל הישראלית אורי אורון ויו"ר סוכנות החלל האזארית, סמאדין אסאדוב, צפוי להוביל לפרויקטים משותפים בתחום החלל, בהם פיתוח טכנולוגיות חלל, לוויינים, מערכות לחקר חלל (רובוטיקה, כלי רכב ומערכות אופטיות), שיתופי פעולה באקדמיה, תצפית וניטור כדור הארץ, פרויקטי חינוך ועוד.

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס אמר כי ״ההסכם שנחתם היום הוא עדות נוספת לעוצמות המדע, החדשנות ותעשיית החלל הישראליות. מעמדה הבינלאומי של ישראל הוא איתן ומתחזק כל העת. להסכם עם אזרביג׳אן משמעויות כלכליות ומדיניות חשובות ואני מברך את כל מי שפעל להצלחתו".

מנהל סוכנות החלל הישראלית, אורי אורון הוסיף כי "חתימת הסכם ההבנות בין סוכנויות החלל מבסס ומחזק את הקשר הנרקם בין המדינות. בעידן שבו תחום החלל צומח במהירות, ההסכם יאפשר למדינת ישראל לקיים שיתופי פעולה עסקיים, מחקריים ואקדמיים החיוניים לפיתוח תחום החלל בישראל".

 

Image
הביתן הישראלי בקונגרס האסטרונאוטיקה הבינלאומי ה-IAC בבאקו בירת אזרבייג'אן
בקונגרס האסטרונאוטיקה הבינלאומי ה-IAC בבאקו בירת אזרבייג'אן

שגריר ישראל באזרבייג'ן, ג'ורג' דיק אמר כי "עבודה משותפת של כלל הגורמים בצד הישראלי והאזרבייג'ני הובילה לחתימת ההבנות, בכוונה להרחיב את שיתופי הפעולה בעתיד הקרוב. הקשר בין ישראל ואזרבייג'ן יעמיק ויתרחב לתחומים טכנולוגיים חדשים לטובת שתי המדינות והעמים".