חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

עושים כבוד לחתולת החלל

23.11.2017

 

פליסט, החתולה היחידה שטסה לחלל החיצון, תזכה להנצחה בדמות פסל ברונזה בלב פריז, לאחר שאלף מאה גולשים מכל העולם התגייסו למטרה. 

 

 

ב- 18 באוקטובר 1963 שוגר הטיל הצרפתי ורוניק AG1 ועליו אסטרונאוטית לא שגרתית: החתולה הראשונה (והאחרונה בינתיים) שטסה לחלל. פליסט אינה רק חתולת רחוב שנבחרה מתוך 14 חתולים שעברו סדרת מבחנים מאתגרים וטסה לחלל, אלא שהיא גם חזרה משם בחיים, לאחר 13 דקות מרגע ההמראה. פליסט המריאה לגובה של 156 קילומטרים מעל כדור הארץ ואף שהתה מספר דקות במצב של חוסר משקל. 

 

פוסטר חתום של החתולה פליסט | קרדיט: סוכנות החלל הצרפתית, CNES

פוסטר חתום של החתולה פליסט | קרדיט: סוכנות החלל הצרפתית, CNES

 

תהילת עולם

 

בעלי חיים בחלל אינם תופעה יוצאת דופן. אבל הפעם, הסיפור יהיה שונה: מנהל קריאיטיב בריטי המתגורר בלונדון, מת'יו סרג' גאי, שנתקל לגמרי במקרה בסיפורה של פליסט החליט לחלץ את החתולה מהאנונימיות ולהכניס אותה להיכל התהילה. באוקטובר האחרון, 54 שנים אחרי השיגור, הוא פתח קמפיין מימון המונים, וגייס פסלת ידועת שם לעצב פסל מהודר. החודש הקמפיין שזכה להדים בכל רחבי העולם, הצליח לגייס קרוב ל-60 אלף דולרים בתוך זמן קצר, בזכות גולשים ממדינות שונות שתרמו למטרה.  

 

הסכום ישמש ליצירת פסל ברונזה מרשים שיוצב בפריז על פי התכנון בתחילת 2018. כך תזכה סוף סוף תזכה חתולת החלל למקום של כבוד בהיסטוריית חקר החלל, ותסמל את מערכת היחסים המיוחדת בין בני האדם לחיות הסקרניות ביותר ביקום.

 

צפו בסרטון הקמפיין, המשלב תמונות מהארכיון עם הסיפור ההיסטורי של פליסט:

תגיות: