חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

ד"ר אליעד פרץ זכה במדליית נאס"א על הישגיו יוצאי הדופן

החוקר הישראלי בוגר הטכניון מילא בעשור האחרון מגוון תפקידים בכירים בסוכנות החלל האמריקאית

2.05.2023
אליעד פרץ על דגם תא הפיקוד של חללית אפולו | צילום: NASA
אליעד פרץ על דגם תא הפיקוד של חללית אפולו | צילום: NASA

ד"ר אליעד פרץ קיבל היום (שלישי) מנאס"א את מדליית סוכנות החלל להישגים יוצאי דופן, בעקבות השפעתו המשמעותית על משימות חלל רבות. ד"ר פרץ, בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון, הוא חוקר ישראלי המשמש כמדען משימות ומכשירים ראשי בחטיבה לחקר השמש אשר במרכז טיסות החלל גודרד בוושינגטון. 

 

בעשור האחרון מילא פרץ מגוון תפקידים בכירים בנאס"א, ביניהן מדען משימות תחת האסטרופיזיקאי וחתן פרס נובל ג'ון מאת'ר, שהינו המדען הראשי של טלסקופ החלל ג'יימס ווב. במסגרת תפקידיו בנאס"א, פרץ היה אמון על זיהוי האתגרים המדעיים והטכנולוגיות הנדרשות לפיצוחם וכן תכנון משימות חלל מדעיות רבות. 

 

פרץ נולד ב-1982 להורים שעלו לישראל ממרוקו ובריטניה ומתגורר בשנים האחרונות בסילבר ספרינגס, מרילנד שבארה"ב. המדליה של נאס"א להישגים יוצאי דופן, אחד העיטורים הגבוהים ביותר בסוכנות החלל האמריקאית, הוענקה לפרץ על ידי ג'ון מאת'ר והטקס הופק על ידי עמותת הטכניון. כמו כן, פרץ פעיל גם בקהילת הורייזון, קהילת המחנכים של סוכנות החלל הישראלית והוא לקח חלק במספר יוזמות חינוכיות של הקהילה. סוכנות החלל הישראלית גאה ומברכת אותו על הישגיו יוצאי הדופן.