חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

NSLComm הישראלית שגרה לוויין נוסף כחלק מתוכנית לשגר קונסטלציית לווייני תקשורת

הלוויין יספק שירותי תקשורת ומהווה צעד חשוב באסטרטגיית החברה להפוך לאחת ממפעילי שירותי הלוויין המובילים בעולם

3.01.2023
הפלטת NSLSat-2 למסלול. קרדיט: SpaceX
הפלטת NSLSat-2 למסלול. קרדיט: SpaceX

חברת BeetleSat, הסטארט-אפ הלווייני הישראלי הידוע בעבר בשם NSLComm, הודיעה היום על שיגור מוצלח של הננו-לווין השני שלה מקייפ קנוורל, פלורידה, על גבי רקטת Falcon 9 של ספייס אקס. כעת במסלול סינכרוני של השמש (SSO) בגובה של 550 ק"מ, הננו-לווין NSLSat-2 יספק ללקוחות במגזר הציבורי של BeetleSat שירותי תקשורת לוויינים באחסון ובתפוקה גבוהה מאוד. השיגור היום הוא צעד נוסף באסטרטגיית החברה להפוך לאחת ממפעילי שירותי הלוויין המובילים בעולם באמצעות יצירת קונסטלציה במסלול נמוך (LEO). צביר הלוויינים נועד לאפשר תקשורת סלולרית ואינטרנטית מאובטחת ומשתלמת לכל מקום על פני כדור הארץ.

 

הננו לוויין ששוגר היום לחלל. קרדיט: Business Wire

צפו בשיגור:

IFrame

 

 

ב-2019 שיגרה החברה הנתמכת על ידי סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, את לוויין התקשורת NSLSat-1 על גבי משגר סויוז. הלוויין סיפק  1.5 ג'יגה-ביט לשניה, לעומת 20 מגה-ביט בלוויינים בגודל זהה. את היתרון היחסי ברמת הביצועים של קצב העברת הנתונים, השווה ללוויין גדול בהרבה, מספקת לו בעיקר האנטנה הנפרסת בחלל. הלוויין ששוגר היום, השוקל כ-9 ק"ג, כבר משדר נתונים במהירות של עד 2 ג'יגה-ביט לשניה. מדובר אם כן בשלב נוסף בהוכחת היתכנות, כחלק מתוכנית לשגר קונסטלציה שלמה המונה מאות לוויינים, אשר יספקו שירותי סלולר ואינטרנט בכיסוי גלובלי בתדרי Ka-Band למפעילי לוויינים מסחריים וממשלתיים, רשתות סלולריות וספקי אינטרנט. 

 

"השיגור המוצלח היום יספק שירותי תקשורת חשובים לאחד מלקוחותינו במגזר הציבורי", אמר נשיא BeetleSat פטריסיו נורת'לנד. "הוא מסמן צעד משמעותי במשימתנו להפוך למפעילת קונסטלציית LEO מובילה המספקת שירותי תקשורת מבוססי לוויין האיכותיים והחסכוניים ביותר. אנו נרגשים לחקור תובנות חדשות מהנתונים שנאסוף מהמשימה הזו."