חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

רגע היסטורי: החללית בראשית נלכדה בכוח המשיכה של הירח ואתם מוזמנים לחגיגות לרגל נחיתתה המתוכננת

20 מוקדים ברחבי הארץ: מסיבות חלל להורים וילדים, תצפיות שמיים, תערוכת מציאות רבודה

בר חיון
4.04.2019
חגיגות בראשית
חגיגות בראשית

החללית הישראלית בראשית עשתה היסטוריה ונלכדה היום (חמישי) אחר הצהריים בכוח הכבידה של הירח, בזכות תמרון מוצלח. ב-11 באפריל, אם הכל ילך כשורה, החללית הישראלית "בראשית" תעשה היסטוריה ותנחת ב"ים הרוגע" שעל פני הירח. לרגל המאורע, סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע מזמינה את הציבור הרחב להשתתף, ללא עלות, בחגיגות ההישג של החללית, עם 20 מוקדים ברחבי הארץ שיקיימו מסיבות חלל להורים וילדים, תצפיות שמיים, תערוכת מציאות רבודה בנושא חקר החלל, חידון "חפש את המטמון" ועוד.

 

החללית "בראשית" שוגרה לחלל ב-22 בפברואר וביצעה כבר מספר תמרונים מוצלחים. היום בוצע התמרון הקריטי מכולם, ותוך שהיא הגיעה למרחק של כ-400 אלף קילומטרים מכדור הארץ, הופעלו מנועיה להאטת מהירותה, כך שבמקום לנוע הלאה מהירח היא נלכדה על ידי כוח המשיכה שלו ונכנסה למסלול סביבו. 

 

צפו בשידור מחדר הבקרה, בעת התמרון שאפשר את לכידת החללית בכוח הכבידה של הירח:

 

האירוע המרכז בחגיגות לרגל נחיתת החללית, יתקיים ביוזמת והפקת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע בחמישה מוקדים ברחבי הארץ: מצפה רמון, קריית שמונה, הוד השרון, ירושלים וגבעתיים. 15 אירועים נוספים ברחבי הארץ יתקיימו בהובלת והפקת קהילת הוריזון, קהילת מחנכי החלל של ישראל, בשיתוף קרן רמון.

 

ההשתתפות בכל האירועים היא ללא תשלום אך חלק מהם כרוכים בהרשמה מראש.

 

לפרטים נוספים על חגיגות החללית בראשית>>