חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

רונה רמון הלכה לעולמה בגיל 54: משרד המדע יעניק מלגות חונכות למדעים על שמה

18.12.2018
רונה רמון, 1964 - 1918
רונה רמון, 1964 - 1918

סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה מרכינה ראש על לכתה בטרם עת של רונה רמון בגיל 54, שהייתה שותפה לדרך, שגרירת החינוך לחלל בישראל, אישה אצילית, אמיצה ומעוררת השראה.

 

שר המדע אופיר אקוניס החליט היום (שלישי) להנציח את זכרה של רונה רמון ולקרוא למלגות החונכות למדעים שמעניק משרד המדע מדי שנה על שמה.

 

רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון, ואמו של סרן אסף רמון ז"ל, היתה פעילה ציבורית שתמכה והובילה את תחום חינוך החלל בישראל. בתור נשיאת קרן רמון היא הובילה חזון חינוכי פורץ דרך שנועד להקנות לדור הישראלי הצעיר מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך. היא משאירה אחריה מורשת ארוכה של הישגים ויוזמות בשותפות ארוכת שנים עם סוכנות החלל הישראלית. השותפות כללה עשרות פרויקטים משותפים לקידום תחום החלל בישראל, במיוחד בקרב ילדים, נוער וסטודנטים, הקרויים על שם אילן רמון, בהם: הקמת קרן רמון הממשלתית,  תוכנית ספייסלאב, אולימפיאדת וחידון החלל, שבוע החלל הישראלי, מלגות מחקר לסטודנטים ולמשתלמים בחו"ל בתחום החלל, כנס החלל הבין-לאומי, תכנית אות רמון ועוד.

 

השר אקוניס אמר היום: "העם כולו מבכה את פטירתה בטרם עת של רונה שנגעה בליבו של כל ישראלי. רונה הקדישה את חייה למיזמי חינוך לצעירים, סטודנטים ובני נוער, מתוך שליחות אמיתית לביצור עתידה של ישראל. החלטתי לקרוא לכל מלגות החונכות של המשרד על שמה של האישה האצילית רונה רמון ולהנציח את מורשתה החינוכית ואת עשייתה החברתית".
 

במסגרת פרויקט החונכות, הנחשבת אחת מתוכניות הדגל של משרד המדע, מקבלים מדי שנה 1,500 סטודנטים מרחבי הארץ מלגה שנתית של כ-9,000 שקלים, תמורת חונכות לתלמידים בכיתות ד' ועד י"ב בתחומי המדעים ובאנגלית. התוכנית מיועדת להנגיש ולחזק את לימודי המדעים בקרב תלמידי תיכון, במיוחד בפריפריה ובקרב אוכלוסיות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, ולעזור לתלמידים לשפר את ציוניהם. 
 

מנכ"ל משרד המדע ויו"ר קרן רמון הממשלתית רן בר שהכיר ועבד עם רונה מקרוב ספד לה: "היית לנו חברה, השראה, מודל לחיקוי, שותפה לחלום ולדרך. ידידות עמוקה שהחלה בטרגדיה של אילן, וצמחה לכדי פרויקט מרגש של קרן רמון הממשלתית. הקרן הממשלתית שהקמנו יחד בחזונך וביוזמתך ולאור מורשתו של אילן, קידמה פרויקטים חינוכיים בתחום החלל שנגעו באלפי ילדים, תמכו במחקרים שקידמו את תחום החלל בישראל וסייעו בהכשרה של הדור הצעיר בחלל. המורשת והתרומה שלך לחינוך המדעי יהדהדו עוד שנים ארוכות, והדור הצעיר שגידלת וטיפחת בתחום החלל בישראל ימשיך חזונך. נתגעגע. ליבנו עם המשפחה".

 

ראש סוכנות החלל האמריקנית, ג'ים בריידנסטין, ספד גם הוא לרמון וכתב: "האומץ שלה אל מול הטרגדיה שחוותה סייע להעניק השראה לדור חדש שמבוסס על מורשת בעלה, האסטרונאוט אילן רמון. נאס"א שולחת תנחומים מעומק הלב למשפחה ולעם ישראל".