חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

שר המדע אקוניס ביקר במפעל חלל בתעשייה האווירית לקראת שיגור SpaceIL לירח

הביקור נערך בעקבות הודעת משרד המדע על תמיכה ממשלתית במיזם

25.11.2018
מימין לשמאל: ד"ר עידו ענתבי, מוריס קאהן, אופיר אקוניס  ועפר דורון. צילום: אלון רון
מימין לשמאל: ד"ר עידו ענתבי, מוריס קאהן, אופיר אקוניס ועפר דורון. צילום: אלון רון
לאחר שלאחרונה הודיע משרד המדע על תמיכה ממשלתית במיזם החללית הישראלית הראשונה לירח, בהיקף של עד 7.5 מיליון שקל, הגיעו שר המדע אופיר אקוניס, מנכ"ל המשרד רן בר ומנהל סוכנות החלל הישראלית אבי בלסברגר לסיור במפעל חלל בו נבנית החללית. הפרוייקט מומן עד כה בעיקר מ​תרומות של אנשים פרטיים, ובראשם הפילנתרופ מוריס קאהן וקרן ד"ר מירי ושלדון אדלסון.
 
"האירוע הוא גאווה גדולה למדינה, למעשה זהו אירוע לאומי לכל דבר. אנחנו נמצאים זמן קצר לפני השיגור ההיסטורי של החללית ואין לי ספק ששמחת כל אזרחי ישראל תורגש כשהחללית תמריא", אמר השר אקוניס בביקור. "אני מאמין גדול שהנחיתה תהיה אחד מרגעי השיא של מדינת ישראל. לצד זה, הפעילות החינוכית שאנו עושים ביחד מניחה את היסודות למהנדסים ולמהנדסות שיעבדו בתחום החלל והמדע בעשור הבא". 
 
״מה שהתחיל כמודל בגודל בקבוק של ליטר וחצי לצורך תחרות, הפך לאבטיפוס של חללית מסחרית עם יכולת להגיע לירח", ציין מנכ"ל SpaceIL ד"ר עידו ענתבי. "זהו העתיד של תעשיית החללית הישראלית״.
 
נשיא עמותת SpaceIL מוריס קאהן, אמר: ״אני שמח להגיע לרגע הזה. החללית היא הפרוייקט של כל עם ישראל״.
 
עפר דורון מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית שאירח את הביקור ציין כי מהנדסי ומהנדסות החלל בתעשייה האווירית עובדים ימים כלילות על מנת להשלים את הפעילויות ההנדסיות האחרונות בחללית שבקרוב תצא אל מסעה לקראת השיגור לירח. 

סמנכ"לית SpaceIL שרי ברוש רכב, אמרה בביקור כי ״ אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה החינוכי הפורה עם סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, בעיקר בתחום החינוך ללימודי מדעים וטכנולוגיה. באמצעות פרויקט החללית, נאפשר לתלמידים בישראל לחלום חלומות גדולים במדינה הקטנה שלנו. מבחינה חינוכית, החללית היא סיפור הצלחה בכל מקרה".