חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

שיתוף פעולה בין ישראל להודו בתחום החלל

13.12.2016
ראש סוכנות החלל הישראלית, אבי בלסברגר, עם מקבילו, ראש ארגון מחקר החלל ההודי, קירן קומר
ראש סוכנות החלל הישראלית, אבי בלסברגר, עם מקבילו, ראש ארגון מחקר החלל ההודי, קירן קומר
ישראל והודו עתידות לשתף פעולה בתחום טכנולוגיות חלל בעקבות פגישת ראש סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, אבי בלסברגר, עם מקבילו, ראש ארגון מחקר החלל ההודי, קירן קומר. הפגישה נערכה בשבוע שעבר בעיר בנגאלור, במסגרת ביקור שר המדע, אופיר אקוניס, וצוות המשרד,בהזמנת שר המדע ההודי, הרש ורדהאן. בהמשך הביקור נחתם הסכם גם בין משרדי המדע של שתי המדינות. השר אופיר אקוניס, אמר כי ״החתימה היא ביטוי נוסף למערכת היחסים ההולכת ומתהדקת בין ישראל לבין הודו. אנחנו מעמיקים את שיתוף הפעולה בתחומים רבים, בראשם מדע, טכנולוגיה וחדשנות״.
 
במסגרת ההבנות בתחום החלל הוחלט על בחינת שיתופי פעולה בתחום מחקר ופיתוח לווייני תקשורת ולווייני חישה מרחוק, וכן מחקר בהנעה חשמלית של לוויינים. סוכנויות החלל סיכמו על הקמת צוותים שיבחנו התנעה של פרויקטים משותפים כבר במהלך שנת 2017. 
 
זה אינו שיתוף הפעולה הראשון בין המדינות בתחום החלל. כבר בתחילת 2008 שוגר מהודו לוויין המכ"ם (SAR- Synthetic Aperture Radar) הראשון  של מדינת ישראל − TECSAR. לווייני SAR עשויים להיות גם הפעם חלק משיתוף הפעולה. "להודו ולישראל יש תחומי עניין משותפים ויכולות המשלימות זו את זו ועל כן שיתוף פעולה בין המדינות יהווה מנוף להצלחת שתי הסוכנויות" אמר בלסברגר.
 
כאמור, המפגש בין סוכנות החלל הישראלית לארגון מחקר החלל ההודי התקיים במסגרת ביקור נרחב יותר בן ארבעה ימים של משרד המדע הטכנולוגיה והחלל, אותו הובילו שר המדע, אופיר אקוניס, ומנכ"ל משרד המדע, פרץ וזאן. במהלך הביקור, בין משרד המדע הישראלי לבין מקבילו ההודי נחתם גם הסכם שיתוף פעולה מדעי לתקצוב המחקרים המשותפים של המדינות.