חינוך לחלל
arrow-left
תוכניות חינוך

משחקי הירח: סדרת מפגשי העשרה לקראת שיגור החללית בראשית

הרשמה לבתי ספר ומיועדת לתלמידי כיתות ה' - ו'

lesson Image
ברוכים הבאים ל"משחקי הירח", תכנית העשרה ייחודית וחד פעמית לתלמידים, לקראת שיגור החללית הישראלית הראשונה לירח. 
 
התכנית, המיועדת לתלמידי כיתות ה' – ו', עושה שימוש מרתק בידע הייחודי שנצבר בתכנון ובניית החללית כדי לעורר בתלמידות ותלמידים השראה, תחושת מסוגלות, ומוטיבציה לחלום הכי רחוק שניתן.
 
התכנית ביוזמת עמותת SpaceIL וסוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף משרד החינוך, הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה - אגף מדעים, במזכירות הפדגוגית. המיזם יוצא לדרך במהלך שנת הלימודים תשע"ח ומוצע ל-100 כיתות ברחבי הארץ ללא עלות. ההרשמה לתכנית נפתחה ב- 21.1.18.
 
מטרת עמותת SpaceIL היא להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח ולעורר ההשראה בקרב הדור הבא של אנשי המדע והמהנדסים בישראל – עליהם נשענת "אומת הסטראט אפ". העמותה הוקמה על ידי שלושה מהנדסים צעירים שנענו לאתגר התחרות העולמית Google Lunar XPRIZE: מרוץ בינלאומי מודרני להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח. SpaceIL צפויה להנחית את החללית במהלך 2018 ובכך להפוך את ישראל ל'מעצמה' הרביעית שנוחתת על הירח!
 
 
 
לוגואים משתתפי התכנית
סרטון סיכום משחקי הירח
-
נפתחה ההרשמה לתכנית משחקי הירח
-

אנו מזמינים אתכם לרשום את כיתתכם ולהשתתף בסדרה של 5 מפגשים, בני שעה וחצי למפגש, אשר יועברו על ידי מדריכים מוסמכים מטעמינו. 

 

שימו לב: מספר המקומות מוגבל. רק מאה כיתות ברחבי הארץ יוכלו להשתתף בתכנית. מהרו להגיש מועמדות בטופס ההרשמה. הפעילות תחל במהלך חודש פברואר 2018.

 

המיזם הוא פרי שיתוף פעולה בין עמותת SpaceIL וסוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף עם הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה - אגף מדעים, במזכירות הפדגוגית.

 

פרטים נוספים

  • למי: התכנית מיועדת לכיתות ה' ו-ו' בלבד. ניתן לרשום מספר כיתות בשכבת גיל אחת מאותו בית ספר לתכנית.
  • מתי: המפגשים יחלו במהלך חודש פברואר 2018 ויתקיימו בכיתות במהלך 5 שבועות רצופים. תאריכי המפגשים יתואמו ישירות מול בתי הספר שייבחרו לתכנית. 
  • איפה: הפעילות תתקיים בשטח בית הספר בשעות הלימודים.
  • הציוד הנדרש לכל המפגשים: מחשב, מקרן, מסך, רמקולים, אינטרנט.
  • הגשת מועמדות: נא מלאו את הפרטים בטופס ההרשמה עד ה- 5.2.18 לכל המאוחר. תשובות יוחזרו לפונים עד לתאריך 8.2.18. 
  • נוכחות מורה מטעם בית הספר- חובה.  
  • קריטריונים לבחירה:

    • תינתן עדיפות לבתי ספר מקדמי חלל ולבתי ספר שנגשו לחידון חקר החלל והאסטרונומיה ביסודי בשנת הלימודים תשע"ח 

    • יוקצה מספר כיתות לכל בהלימה לגודל המחוז ועל פי הפירוט: מחוז דרום 15, מחוז צפון 15, מחוז מרכז 15, מחוז תל אביב 12, מחוז חיפה 10, ירושלים מנחי" 13, ערבי 10, דרוזי צ'רקסי 5, בדואי, 5.