חינוך לחלל
arrow-left
תוכניות חינוך

בית הספר לאסטרונאוטים צעירים

לימוד ותרגול של משימה רובוטית ומשימה מאוישת המדמות משימות על מאדים

lesson Image
תחנת "הארצה" במאדים | איור: Futurilla
 
פרויקט ייחודי וחדשני במסגרת תכנית דו-שנתית בתמיכת סוכנות החלל הישראלית. בית הספר לאסטרונאוטים צעירים ידמה באופן מיטבי (במסגרת המגבלות הקיימות) הכשרת אסטרונאוטים למשימה על מאדים
 
בשנה הראשונה של התכנית התלמידים יכירו את מאדים ויתוודעו לשיטות לחיפוש חיים ולהישרדות על כוכב הלכת האדום. הם יתרגלו עבודת צוות בחדר בקרה המדמה בקרת משימת חלל ויתרגלו משימה רובוטית על מאדים. מוקד הפעילות בשנה השנייה יהיה תרגול של משימה מאוישת על מאדים, כולל נושאים מגוונים: רפואת חלל, תכנון מגורי אסטרונאוטים, מיקרו-כבידה ועוד. שיא התכנית יהיה ביצוע אנלוג של משימה מאוישת על מאדים: פעילות של כמה ימים במדבר באופן המדמה משימת אסטרונאוטים על מאדים.
 
תלמידים שימצאו מתאימים יוכלו לבצע עבודת מחקר בהיקף של 5 יחידות לבגרות בפיזיקה או בתחום דעת אחר הרלוונטי לתכנית.
 
 
פרטים נוספים:
מדע בדרך לחלל- הזמנה לתחרות ניסויי הדמיית מאדים
-

D-MARS הינו מרכז מחקר, פיתוח ואימון במכתש רמון אשר מתבצעות בו הדמיות משימות מאוישות למאדים. במשימות אלו צוותים מקצועיים וכן תלמידי בית הספר לאסטרונאוטים צעירים מקיימים סימולציות המתבצעות בבידוד מוחלט ובתנאים המדמים עד כמה שניתן משימת חלל.

עמותת D-MARS בשיתוף מכור דוידסון ובתמיכת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, מכריזים על פתיחת תחרות ומזמינים אתכם להציע ניסוי להדמיית משימה מאוישת אשר תבוצע על ידי תלמידי בית הספר לאסטרונאוטים צעירים במכתש רמון. 

 

לתחרות שלושה שלבים 

  1. שלב א': הגשת הצעת ניסוי ראשונית עד לתאריך 24/12/19
  2. שלב ב': הגשת הצעת ניסוי מפורטת עד לתאריך 15/01/20
  3. שלב ג': הכנת הניסוי ותרגול צוות הרמונאוטים לקראת ביצועו בשטח ב 15-19/03/2020