ליל יורי: מיורי לבראשית
לילות יורי: מיורי לבראשית

אופקים חדשים בחלל – באופקים

-
מרכז המדעים ממשיך להרחיב את האופקים אל עולמות החלל והאסטרונומיה, ומציע אירועים מרתקים במסגרת אירועי לילות יורי ובראשית. האירועים נערכים לילדים ולמבוגרים, ומזמינים את כולם ואת כולן, תושבי אופקים, ישראל והגלקסיה - לקחת חלק במהפכת "החלל החדש", בה תעסוק הפעילות. בין הפעילויות שיתקיימו:
  • משחקים אינטראקטיביים לילדים
  • פלנטריום – בואו לנוח איתנו, לשכב על הגב ולצאת למסע נפלא לגילוי קבוצות הכוכבים בשמיים.
  • ישראל בחלל - רוצים להיות אסטרונאוטים? לשגר גשושית או לווין? בואו ונלמד על פעילות החלל בישראל והמצאות פורצות דרך, וגם איך תוכלו אתם ואתן לקחת חלק בחלל החדש שצומח בישראל!
  • חדר בריחה חללי - "תקלה יזומה!"– תחנת החלל בסכנה ואתם נמצאים בתחנת הבקרה, אחראים לשלום האסטרונאוטים! האם תספיקו להציל אותם בזמן?!
  • הטלסקופ הנוזלי - סדנה להכנת דגם טלסקופ – צפיתם פעם בטלסקופ? חשבתם איך הוא פועל? כולנו מתנסים בעדשות כמו זכוכית מגדלת אבל... מה היה קורה עם הייתם יכולים לעצב את העדשה כרצונכם בכל רגע נתון?
  • כרטיס טיסה לחלל – תיירות החלל כבר כאן, מלון החלל הראשון יחל לפעול בעשור הקרוב, וכשמי שנולד עכשיו יהיה גדול, חופשה באירופה עשויה להסתיים מחוץ לכדור הארץ. הצטרפו לסדנא על טיסות מאוישות לחלל, ועל החלליות שיקחו אותנו לשם.
  • הבית שלי במאדים – מאדים הוא התאום הקרוב של כדור הארץ, אך התנאים על פניו רחוקים מלהספיק לחיי בני אדם. בואו ללמוד על האתגרים על כוכב הלכת האדום, לעצב ולבנות יחד איתנו את הבית הבא שלכם במאדים.
  • העולם מדומה שלי (VR) – טכנלוגיית מציאות מדומה מאפשרת כבר כיום לבצע אימונים מורכבים מבלי לקום מהכסא. בואו לצלול איתנו אל החלל, ללמוד על מערכת השמש, ולהרגיש לרגע מחוץ לגבולות כדור הארץ.

פרטים נוספים:
  • למי: לכל המשפחה, בפרט לתלמידי א'-ח'
  • איפה: תפוח פייס אופקים, דרך הטייסים 4 אופקים
  • מתי: יום שני 16.5.2022, בשעות 16:00-20:00
  • דרכי הגעה: קו 2, 3 ,5, 32, 34 דן בדרום
  • עלות: הכניסה חופשית וללא תשלום.
  • מידע לבלי מוגבלויות: חניית נכים: יש שירותי נכים: יש נגישות לכסאות גלגלים: יש פתחים רחבים מותאמים לכל כסאות הגלגלים התאמה לכבדי ראיה: אין התאמה לכבדי שמיעה: אין; לתיאום ופרטים נוספים: רות נעמני 0549933085