שבוע החלל הישראלי24
שבוע החלל הישראלי

מאירים כוכבים: מופע אור-קולי

המופע "מאירים כוכבים" הוא חלק מאירועי שבוע החלל הישראלי:
-
לרגל שבוע החלל הישראלי תשגר סוכנות החלל הישראלית קרן לייזר מתל אביב לחלל ותיצור בכך כיפה בין גלקטית מעל תל אביב. בכך, תשחזר הסוכנות מיצג אומנותי גדול "כיפה בין-גלקטית" שעשה האמן עזרא אוריון בשנות ה-90. השיגור הוא חלק מהמופע האור-קולי "מאירים כוכבים" שיבוצע על ידי אמן האור גיל טייכמן ויהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב.

הכניסה חופשית לקהל הרחב החל מהשעה 19:00 עד 20:30 לאיזור המיצג האור בלבד
(בכפוף למגבלות מקום; לא תתאפשר כניסה לפלנטריום במקביל למי שלא נרשם מראש).

המופע האור-קולי יכלול תצוגה של מסע למעמקי מערכת השמש עד לכדי מעבר בתוך כוכבי הלכת ומיקוד בפרטיו הקטנים. המופע יוצג על גבי מסך ענק בגודל 120 מ"ר הפרוש כתקרה בגובה 6 מטרים שמתחתיה ישכב הקהל ויצפה במסע למעמקי הגלקסיה בליווי סאונד שמזכיר סרטי חלל בדיוניים. מעל התצוגה, יוכל הקהל לראות את השיגור של קרני הלייזר והאור - 4 לייזרים ו 8 פנסי קסנון -  היוצרות יחד כיפה בין-גלקטית.

מופע האור הבין גלקטי ייערך כמחווה לפסל הישראלי עזרא אוריון אשר נחשב לממציא הפיסול האנרגטי והבין גלקטי ויזם בזמנו פרויקט עולמי של שיגור קרני לייזר ממספר מקומות בעולם לחלל ליצירת כיפה בין-גלקטית. את ז'אנר הפיסול הזה המציא אוריון לאחר ביקור שערך בנאס"א שבעקבותיו שוגרה ב-1987 קרן לייזר אנכית מהגליל העליון אל מישור שביל החלב. שנתיים לאחר מכן שוגרה קרן אנכית נוספת, הפעם ממצפה בר גיורא שליד ירושלים אל החלל.

Event Image