חינוך לחלל
arrow-left
מערכי שיעור והפעלה

היי לדאטה: השימוש בנתוני הלוויינים בחיי היומיום (לחט"ב)

תחום הלימוד
קהל יעד
ז' - ח'
lesson Image
לוויין על רקע כדור הארץ

הלוויינים הסובבים את כדור הארץ מספקים לנו מידע זמין ורלוונטי בכל רגע נתון. למעשה, האנושות לא תוכל לקיים את החיים המודרניים אילולא השימוש בלוויינים. לרוב אנו לא מודעים לשימושם בחיינו. פעולות פשוטות כמו צפייה בטלוויזיה (בלוויין), איתור מקומות, ניווט, חיזוי מזג אוויר, מעקב אחרי שינויים אקלימיים, תהליכי עיור, מחקר ושימושים בטחונים. כל אלו ועוד עושים שימוש בלוויינים כל הזמן.  

 

איך תוכלו להשתמש במידע זה בכיתה ובאמצעותו ללמד נושאים שונים בתכנית הלימודים? בחרנו להציג לכם מספר כלים פשוטים ונגישים לשימוש במידע לווייני אמיתי בשילוב המלצות ודרכים שונות להטמיע את השימוש בהם בכיתה. 

 

מדריך זה נועד להביא למודעותם של תלמידי כיתות ז-ח את עצם קיומם של הלוויינים המשרתים אותנו לצרכים יום- יומיים ואת חשיבותם הרבה לניהול חיינו.  במשימות המוצגות לפניכם, יפעלו התלמידים באופן אינטראקטיבי ושיתופי באמצעות כלים דיגיטליים העושים שימוש במידע המתקבל מלוויינים ויוכלו ללמוד ולהעמיק בנושאים לימודיים שונים. 

 

חלק מהכלים המוצגים כאן יוכלו לשמש את התלמידים לטובת עבודות חקר במדעים וגיאוגרפיה ולהעמיק את ההסתכלות שלהם על כדור הארץ ותופעותיו, באמצעות הלוויינים עבודות מחקר יכול להיות שונות ומרתקות ולספק נקודת מבט חדשה על הדברים שלא רואים מכאן.  

פורסם בתאריך:
20.04.2021