חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

מיליארדר יפני: אני מציע שמונה כרטיסי טיסה לירח בחינם – וכל אחד יכול להצטרף

רוצים להקיף את הירח על סטארשיפ של ספייס אקס? זה הזמן להירשם

עודד כרמלי
3.03.2021
חליפת החלל המיועדת למשימה והדמיית החללית של ספייס אקס שתמריא לירח. קרדיט: DearMoon
חליפת החלל המיועדת למשימה והדמיית החללית של ספייס אקס שתמריא לירח. קרדיט: DearMoon

היזם היפני יוסאקו מאזאווה מציע שמונה כרטיסי טיסה לירח. המשימה, שתשוגר ב-2023, תהיה המשימה האזרחית הראשונה שתקיף את הירח. מאזאווה קנה את כל המושבים מחברת ספייס אקס ב-2018 – וכל אחד יכול להירשם עד ליום ה-14 במרץ. כן, גם ישראלים. וכן, גם אתם. 

 

"אני מקווה שיהיה לנו כיף"

מאזאווה, מיליארדר, אספן אמנות נודע ומתופף לשעבר בלהקת פאנק, עשה את הונו ממכירת תקליטורים בדואר ואחר כך ברשת. בהמשך פתח את רשת קמעונות האופנה זוזוטאון, כיום הגדולה ביפן, וייסד קרן לאמנות עכשווית שתומכת באומנים צעירים. ב-2018 פורסם כי מאזאווה יקיף את הירח בחללית של חברת ספייס אקס, בפרויקט ששמו דיר מון (dearMoon). ב-2019, תוך כדי שיחה על הסרט "האדם הראשון" יחד עם הבמאי דמיאן שאזל והשחקן ריאל גוסלינג, הציע מאזאווה לשאזל להציע את מועמדותו ולטוס איתו לירח.

 

במקור, התוכנית הייתה לטוס לירח בחללית מסוג דרגון 2, שיכולה לשאת עד שבעה אסטרונאוטים, שתשוגר על גבי משגר מסוג פאלקון כבד גם כן מתוצרת ספייס אקס. מאז השתנו התוכניות עם ההתקדמות בפיתוח מערכת השיגור החדשה של ספייס אקס, חללית הסטארשיפ, שבעתיד תוכל לשאת לא פחות מ-100 נוסעים. 

 

היום (רביעי) הודיע מאזאווה כי קנה שמונה מושבים על טיסת הסטאשריפ לירח (לא ידוע באיזה סכום), וכי כל אחד, מכל מדינה, יכול להציע מועמדות למסע בן השבוע, שיערך במסלול דומה לזה של אפולו 13 ב-1970.

 

certificate.jpg

כרטיס הטיסה

 

בשלב הראשון יש להגיש מועמדות בטופס מקוון שנמצא באתר דיר מון ופתוח עד ה-14 במרץ, והסינון הראשוני יתחיל ב-21 במרץ. צוות המשימה ייבחר מבין המועמדים עד סוף חודש יוני, ושמונת תיירי החלל הראשונים שיגיעו לירח יתחילו באימונים הנדרשים עד לשיגור עצמו ב-2023. "אני מזמין אתכם להצטרף אלי למשימה, שמונה מכם מכל רחבי העולם", אמר מאזאווה בסרטון שפרסם באתר דיר מון החדש. "אני קניתי את כל המושבים, כך שזאת תהיה נסיעה פרטית. אני מקווה שיהיה לנו כיף". יחד עם שמונת הנוסעים של מאזאווה, המשימה תכלול שניים עד ארבעה אנשי צוות נוספים, שזהותם טרם נחשפה אבל הם כנראה יהיו אסטרונאוטים בעלי ניסיון שיטיסו את החללית.

 

במקור מאזאווה חשב להזמין אמנים. כעת, נראה שההגדרה הפכה לנזילה בהרבה, ובאתר נכתב כי היזם מחפש "אנשים יצירתיים" מכל אורחות החיים. "אם אתם רואים בעצמכם אמנים – אתם אמנים", הבהיר היזם. 

 

 

קראו עוד:

 

החלל הופך לנחלת הכלל

ההודעה של יוזמת דיר מון ממשיכה מגמת את פתיחת החלל לתיירות של השנים האחרונות – ולוקחת את מהפכת "החלל החדש" לחלל העמוק. בפברואר הכריזה ספייס אקס שבאוקטובר השנה תשגר חללית מסוג דרגון 2 ללא "אסטרונאוטים מקצועיים". במשימה, ששמה Inspiration4, יטוסו ארבעה נוסעים: היזם והטייס ג'ארד אייזקמן, נוסע נוסף שזהותו טרם פורסמה, נוסע שלישי שיוגרל מבין המשתמשים בחברת המסחר המקוון של אייזקמן ונוסע רביעי שיוגרל מבין התורמים לבית החולים למחקר ילדים סנט ג'וד.

 

ואילו בשנה הבאה תוציא חברת אקסיום טיסה, גם כן על סיפון דרגון 2 של ספייס אקס, עם האסטרונאוט וסגן נשיא אקסיום מייקל לופז אלגריה, היזם האמריקאי לארי קונר, המשקיע הקנדי מארק פאתי וכמובן הישראלי השני בחלל – הטייס והיזם איתן סטיבה.

 

אם המשימה אכן תצא לפועל בלוח הזמנים הנוכחי, זאת תהיה הפעם הראשונה שבני אדם טסים לירח והפעם הראשונה שבני אדם יוצאים מעבר למסלול הלווייני הנמוך של כדור הארץ מאז אפולו 17 ב-1972. אילון מאסק צופה שהמסלול העקיף יותר יגרום לכך שנוסעי דיר מון יהיו רחוקים יותר מכדור הארץ גם מהאסטרונאוטים במשימות אפולו.

תגיות: