חדשות החלל
arrow-left
לחדשות החלל

דיווח: ויליאם שאטנר – קפטן קירק מ"מסע בין כוכבים" – יטוס לחלל עם בלו אוריג'ן

אם התוכנית תצא לפועל, שאטנר בן ה-90 יהיה האיש המבוגר ביותר שאי פעם טס לחלל

עודד כרמלי
26.09.2021
ויליאם שאטנר בכנס קומיק-קון ב-2016. קרדיט: Gage Skidmore
ויליאם שאטנר בכנס קומיק-קון ב-2016. קרדיט: Gage Skidmore

ללכת באומץ למקום שיותר ויותר אנשים הלכו בו קודם: הצהובון TMZ מדווח כי השחקן היהודי-קנדי ויליאם שאטנר, שגילם בשנות ה-60' את דמותו של קפטן ג'יימס טיבריוס קירק בסדרה המקורית של "מסע בין כוכבים", יטוס לחלל בחללית הניו שפרד של חברת בלו אוריג'ן. שאטנר בן ה-90 צפוי לשבור בכך את שיאה של חלוצת התעופה וולי פאנק בת ה-82, שטסה בטיסת הבכורה של הניו שפרד לפני חודשיים, ולהפוך לאדם המבוגר בהיסטוריה שטס לחלל.

 

לפי הדיווח, שאטנר יטוס בטיסה המאוישת השנייה של הניו שפרד, שתאריך שיגורה לא ידוע. כמו כן לא ידוע מי יהיו שלושת הנוסעים הנוספים. עם זאת, המקורות של TMZ מספרים כי שאטנר כנראה לא ישלם על כרטיס הכניסה לחלל – וכי הטיסה התת-מסלולית, שתעניק לו שלוש דקות של רחיפה במיקרו-כבידה, תיערך במסגרת סרט דוקומנטרי שמצולם על שאטנר.

 

568px-Leonard_Nimoy_William_Shatner_Star_Trek_1968.jpg

שאטנר בתפקיד קפטן קירק, יחד עם ספוק (לנרד נימוי)
שאטנר בתפקיד קפטן קירק, יחד עם ספוק (לנרד נימוי). קרדיט: NBC Television

 

מאנשים "רגילים" לטום קרוז

בחודשים האחרונים הפכה תיירות החלל ממדע בדיוני למציאות, וכמו כל מציאות – היא לא תמיד רומנטית. לשלוש חברות פרטיות בעולם יש היום את האפשרות לשגר בני אדם לחלל, שלושתן חברות אמריקאיות, שלושתן בבעלותם של מיליארדרים: ספייס אקס של אילון מאסק שמציעה טיסות מסחריות מסלוליות או טיסות לתחנת החלל הבינלאומית, בלו אוריג'ן של האיש העשיר בעולם ג'ף בזוס שמציעה טיסות תת-מסלוליות ולבסוף וירג'ין גלקטיק של ריצ'רד ברנסון, שמציעה טיסות תת-מסלוליות – אבל רק לגובה של עד 90 קילומטר מעל גובה פני הים, מספיק כדי להפוך רשמית לאסטרונאוט בארה"ב אך לא בשאר העולם.


 

E6A-2GfVEAESZrr.jpg

אילון מאסק (מימין) קופץ לאחל בהצלחה לריצ'רד ברנסון. התמונה ששיגעה את האינטרנט. מתוך הטוויטר של ריצ'רד ברנסון
אילון מאסק (מימין) קופץ לאחל בהצלחה לריצ'רד ברנסון. התמונה ששיגעה את האינטרנט. מתוך הטוויטר של ריצ'רד ברנסון

 

ב-11 ביולי הקדים ברנסון את בזוס כשטס לקצה החלל – תשעה ימים לפניו. כדי למשוך כותרות גם לטיסה שלו, בזוס הזמין על חשבונו שני תיירי חלל ששברו שני שיאים היסטוריים: וולי פאנק, שהפכה לאסטרונאוטית המבוגרת בהיסטוריה, והסטודנט אוליבר דיימן בן ה-18 שהפך לאסטרונאוט הצעיר בהיסטוריה.

 

חודש לאחר מכן, ב-16 בספטמבר, שיגרה ספייס אקס את הטיסה האזרחית הראשונה בהיסטוריה, Inspiration4, שכללה ארבעה אנשים "רגילים" ללא אסטרונאוטים מקצועיים. הארבעה הקיפו את כדור הארץ במשך שלושה ימים ובגובה 540 ק"מ – גבוה מתחנת החלל הבינלאומית.

 

בתחרות יחסי הציבור, אחרי תורם של האנשים ה"רגילים" מגיע תורם של סלבריטאים כמו ויליאם שאטנר. בספייס אקס רוצים לשגר את השחקן טום קרוז והבמאי דאג לימן לצלם סרט בתחנת החלל הבינלאומית. וב-2023 צפוי המיליארדר היפני יוסאקו מאזאווה לעמוד בראש משימה של "אנשים יצירתיים" כמו אמנים שתקיף את הירח בחללית הסטארשיפ החדשה של ספייס אקס. עוד לפני זה, מאזאווה קנה מסוכנות החלל הרוסית רוסקוסמוס מושבים לו ולעוזר ההפקה שלו יוזו היראנו על חללית סויוז שתשוגר לתחנת החלל בדצמבר הקרוב – במטרה לצלם סרט יוטיוב על המסע. רוסקוסמוס עצמה תשגר כבר בחודש הבא את השחקנית יוליה פרסילד והבמאי קלים שיפנקו לתחנה, שם יצלמו סרט דרמה בשם "האתגר".

 

בנאומו בשבוע שעבר בפני עצרת האומות המאוחדות, מנה מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש "טיסות שעשועים של מיליארדרים לחלל" כאחת הסיבות לחוסר האמון של הציבור במוסדות. במקביל, חבר בית הנבחרים האמריקאי ארל בלומנאוור עומד בראש ניסיון של חברי קונגרס דמוקרטיים למסות טיסות מסחריות לחלל. בלומנאוור אמר: "בדיוק כמו שאמריקאים רגילים משלמים מיסים כשהם קונים כרטיסי טיסה, כך מיליארדרים שטסים לחלל מבלי להפיק דבר בעל ערך מדעי צריכים לשלם – ויותר".

 

thechallenge-879x485.jpg

כרזת הסרט
כרזת הסרט
 
תגיות: